Stureplansgruppen förstärker sin närvaro i Göteborg och har utsett Kristina ”Kia” Cohn Linde som ny talesperson. Kia kommer att representera Stureplansgruppen gentemot lokala och regionala organisationer och företag, dessutom kommer hon driva viktiga frågor för både företaget och besöksnäringen i stort.
”Målet är att främja besöksnäringen i Göteborg och samverkan mellan kollegor. Att gemensamt arbeta för en besöksnäring som gynnar vår stad, Göteborg, under årets alla dagar och inte minst vid lokala, nationella och internationella arrangemang. Det ser jag stort fram emot”, säger Kia Cohn Linde.
Stureplansgruppen ser långsiktigt på sin roll i Göteborg. Med denna värvning tar de ett nytt grepp i syfte att bredda tillgången på unika och minnesvärda upplevelser för göteborgarna.
”Vi har valt Kia för hennes starka nätverk, omfattande kunskap och kärleksfulla engagemang för Göteborgs utveckling. Hennes mångåriga erfarenhet som VD för Marknadsföreningen i Göteborg och branschkunskap gör henne till den perfekta ambassadören för oss”, säger Vimal Kovac vd och grundare för Stureplansgruppen.
Kia Cohn Linde var tidigare vd för Marknadsföreningen i Göteborg där hon aktivt arbetade för att utveckla affärsnyttan mot Göteborgsregionens näringsliv samt att bygga broar mellan akademi, näringsliv och organisationer. Hon har även arbetat på Novamedia som kommersiell chef och dessförinnan på GP som försäljningschef. Nu varvar hon olika uppdrag från marknadsföring för Götaplatsgruppen till att föreläsa och moderera på näringslivsevent.
Stureplansgruppen bedriver verksamheterna Avalon, Gurras, Push, Köket, Bardot och Storköket i Göteborg. Till hösten öppnas dörrarna till Dicksonska Palatset, en ny mötesplats med restaurang- och eventkoncept som därmed blir ännu en plats för Göteborgs näringsliv. Stureplansgruppen är även en del av projektet Kvarteret Johanna där de kommer att driva restaurangverksamhet.