Event- och kommunikationsbyrån har som strategi att producera mer innehåll in-house och att anlita de olika spetskompetenser som krävs för att täcka upp när behov uppstår. Efter att byrån under en tid har vunnit en rad nya uppdrag så har de nu anställt sex nya medarbetare.

”Vår strategi går ut på att växa i antal och olika typer av kompetens. På så sätt äger vi en större del av produktionen in-house, vilket innebär att vi ökar leveranssäkerheten och lönsamheten. I år har vi förstärkt vårt content- och produktionsteam, men även anställt fler seniora personer som går in i ledarpositioner för att öka fokuset på vår interna utveckling och leverans”, säger Niklas Åström, vd för byrån.

Sara Shalabi, som nyligen blev partner, ska arbeta ännu mer fokuserat i kundprojekt och Anna de Maré blir head of production. Tove B Widman kommer in som ny head of communication, Erica Grandell förstärker client-teamet och Cristopher Cornejo blir content och streaming-producent. Därutöver förstärks produktionsgruppen med Aida Åström och Ida Buxbaum.