Tillsammans med sina ägare och aktieägare Jin Jiang International, tillkännager Radisson Hotel Group sitt ”Guan Xin”-program (Välkomna Kina), som omfattar en expansion av sina co-brandinghotell samt ett nytt skräddarsytt bekvämlighetsprogram för att få kinesiska resenärer att känna sig som hemma. Efter den första lanseringen 2019, kommer Radisson Hotel Group att lansera ytterligare åtta co-brandinghotell under 2024 i EMEA på utvalda Radisson Blu- och Radisson Collection-hotell, i linje med den totala avkastningen för kinesiska utlandsresor.
Branschexperter förutspår att 2024 kommer att bli ett avgörande år för en exponentiellt växande utgående kinesisk turism i spåren efter den kraftiga ökningen av inhemsk turism under 2023. Enligt Skift var ”2023 året då Kina åter öppnade sig för världen, medan 2024 kommer att bli året då den utgående turismen konsolideras och växer.” Förmögna kinesiska resenärer visar ett stort intresse för EU-destinationer (13 procent, i synnerhet Frankrike, Storbritannien, Tyskland och Italien jämfört med andra kortdistansdestinationer i Asien) och kommer 2024 att resa med förväntningar på skräddarsydda bekvämligheter som tillgodoser deras krav, smak och kulturella preferenser.
Efter den första lanseringen av co-branding på Radisson Blu Hotel, Frankfurt 2019, kommer Radisson Hotel Group att lansera ytterligare åtta co-brandade hotell under 2024 i EMEA med varumärkena Radisson Collection och Radisson Blu på viktiga marknader i Frankrike, Belgien, Norge, Sverige och Nederländerna, inklusive Radisson Collection Grand Place i Bryssel, Radisson Blu Scandinavia Hotel i Oslo, Radisson Blu Royal Garden Hotel i Trondheim, Radisson Blu Hotel i Tromsø, Radisson Blu Royal Viking Hotel i Stockholm, Radisson Blu Hotel i Amsterdam, Radisson Blu Hotel i Milano; och Radisson Blu Hotel i Nice.
På varje co-brandat hotell kommer de kinesiska gästerna att hitta en rad funktioner och bekvämligheter som är särskilt utformade för dem och som ger dem en skräddarsydd gästupplevelse som får dem att känna sig som hemma. Dessa nya bekvämligheter kommer att täcka hela gästupplevelsen, från kinesiska menyer och välkomstkort till att gästerna kan betala med kinesiska Union pay-kort. WeChat Pay och Alipay kommer också att finnas tillgängliga för onlinebetalningar från och med slutet av 2024. I gästrummen kommer personliga detaljer som vattenkokare, ett urval av utsökta kinesiska teer och kinesiska tv-kanaler att ingå på co-brandinghotellen. Dessa hotell kommer också att erbjuda en rad nya alternativ inom mat och dryck för kinesiska resenärer, inklusive tillägg av traditionella rätter som congee och nudlar och ett urval av rätter som finns tillgängliga som en del av den dagliga frukostservicen. Dessa erbjudanden, som är särskilt anpassade för kinesiska resenärer, kommer att erbjudas utöver det rika befintliga utbudet för andra internationella resenärer och kommunikation på engelska och flera främmande språk.
”Vi har redan börjat se en kraftigt ökad efterfrågan från kinesiska utlandsresenärer under 2024 som söker unika internationella upplevelser under det kinesiska nyåret. Med utländska visum som gradvis blir mer tillgängliga och fler internationella flyglinjer hoppas vi att den efterlängtade återkomsten av utresande kinesiska resenärer till EMEA fortsätter att växa. Vi ser fram emot att välkomna fler kinesiska resenärer med vårt nya ’Guan Xin’-program för att få dem att känna sig som hemma”, säger Eric De Neef, EVP och Chief Commercial Officer, Radisson Hotel Group.
Utöver co-brandingprogrammet, kommer Radisson Hotel Group att lansera bekvämlighetsprogrammet ”Guan Xin” till andra Radisson Hotel Group-hotell i EMEA som vill delta baserat på gästernas behov och förväntningar. Nästan 20 hotell i EMEA erbjuder standardprogrammet ”Guan Xin” till kinesiska gäster.