Radisson Hotel Group har inlett ett samarbete med Etravelli Group för att lansera den nya bokningstjänsten Radisson Flights, som kompletterar koncernens utbud och bidrar till att ytterligare förbättra gästernas upplevelse genom avancerade och flexibla digitala lösningar.
Radisson Hotel Group har skapat ett strategiskt samarbete med Etravoli Group, en ledande teknikplattform, för att sälja flygresor och utöka sitt boknings- och gästfrihetsutbud. Genom att utnyttja Etravelli Groups omfattande globala nätverk, kan gästerna få tillgång till de bästa flygalternativen till konkurrenskraftiga priser, via Radisson Hotel Group-plattformen. Den nya tjänsten lanseras i 13 länder (Storbritannien, USA, Tyskland, Danmark, Sverige, Norge, Frankrike, Spanien, Nederländerna, Schweiz, Polen, Belgien och Finland) och stärker inte bara Radisson Hotel Groups digitala funktioner, utan förbättrar även gästernas upplevelse genom att erbjuda en mer omfattande och praktisk bokningslösning, vilket gör reseplaneringen enklare och effektivare än tidigare.
Efter en stark inledning under första halvåret 2024 då betydande milstolpar uppnåddes i den globala varumärkesportföljen, förstärker det här utbudet Radisson Hotel Groups åtagande om att berika gästupplevelsen. En viktig fördel med den här tjänsten, som drivs av Etravelli Groups innovativa teknik, är att den förbättrar kundupplevelsen genom att gästerna både kan boka flyg och hotell på samma gång. Genom att Radisson erbjuder både flyg- och hotellbokningar kan gästerna spara värdefull tid när de planerar resor. De får också tillgång till automatiska bokningstjänster, och omedelbara uppdateringar om både tillgänglighet och information om pris för olika flyg via en onlineplattform.
Eric de Neef, global chief commercial officer på Radisson Hotel Group, kommenterar den nya produktlanseringen: ”Vi är glada över att kunna presentera vårt samarbete med Etravoli Group, som utgör ett stort steg i vår digitala utveckling. Genom att integrera Etravoli Groups avancerade flygbokningsteknik i våra tjänster förbättrar vi våra gästers reseupplevelse. Det här samarbetet är perfekt i linje med vårt engagemang för innovation och kundnöjdhet. Vi är glada över att kunna erbjuda våra gäster effektiv tillgång till ett globalt nätverk av flyg samtidigt som vi fortsätter att visa vägen inom digital innovation och föränderliga gästupplevelser.”
”Vi är mycket glada över att inleda ett samarbete med Radisson Hotel Group för att ge gästerna smidig tillgång till globala flyg. Det här samarbetet kombinerar Etravoli Groups ledande teknik med Radisson Hotel Groups engagemang för exceptionella gästupplevelser. Genom att lansera de här tjänsterna på 13 viktiga marknader kan vi erbjuda kunderna enkla, strömlinjeformade bokningstjänster direkt, vilket gör reseplaneringen effektivare och mer angenäm”, säger Johan Elwin, chief commercial officer på Etraveli Group.
Radisson Hotel Group fortsätter att vara ledande inom digital innovation. I framtiden planerar koncernen att lansera den integrerade bokningstjänsten för flyg och hotell i sin globala portfölj för att underlätta för gästerna.