Imex Frankfurt satsar på att hjälpa mötesplanerare att skapa bättre upplevelser.

Med 3 000 köpare från över 60 länder registrerade hittills, fortsätter mötes- och eventköparnas efterfrågan på Imex Frankfurt i maj att växla upp sina förväntningar. Detta är en tydlig indikation på business event-industrins ökade aptit för att träffas på mässan, som genomförs den 23–25 maj, för att adressera utmaningar och bygga framåt.

Globala utställare informerar om stora lanseringar

Det stora utbudet av leverantörer som snarast står på rad för att ställa ut spänner över hela världen och inkluderar:

  • Europa  Tyskland, Frankrike, Spanien, Kroatien, Danmark, Norge, Finland och Sverige.
  • Amerika  Peru tillsammans med Boston och Georgia (som båda ökar sin närvaro).
  • Asien  Hong Kong, Taiwan, Thailand och Malaysia.

Sarawak, den största av Malaysias 13 delstater, kommer att ha en egen monter för första gången och kommer också att få sällskap av regionens turistminister. Hotellgrupperna Accor, IHG Hotels & Resorts, NH Hotels och Radisson är bland utställarna som utökar sin närvaro tillsammans med destinationerna Boston, Georgia, Los Cabos och Marocko.

Trots tråkig ekonomisk motvind på flera marknader är efterfrågan på personliga evenemang stark och många delar av den globala marknaden har svarat med investeringar i renoveringar, nya fastigheter, produktinnovationer, ny teknik och förbättrade deltagarupplevelser. Imex Frankfurt kommer att vara scenen för flera viktiga nyhetsmeddelanden, inklusive Cairns Convention Centre, som kommer att öppna igen i vår efter en större renovering och expansion. Asia Convention Alliance kommer att hålla sitt invigningsevenemang under Imex, medan Cvent är bland flera leverantörer som presenterar ny forskning.

Det ständigt aktuella möter den mänskliga naturen

Utbildningsprogrammet fokuserar på Imex 2023 talking point ’Human Nature” som ger deltagarna chansen att lära sig och få nya färdigheter som att tala inför publik, upplevelsebaserad mötesdesign, seminarium om emotionell intelligens som ledarskapsförmåga, fokuserad uppmärksamhet och mer. Imex Frankfurt 2023 skapar även utrymme för sessioner med det ständigt aktuella, så som kontraktsförhandlingar, talangförvärv och ledning, incentivereseprogram och mat- och dryckesplanering.

Ett omfattande gratisprogram med 150 utbildnings- och nätverksevenemang startar redan dagen före mässan med utbildning för specialinbjudan deltagare, måndagen den 22 maj. Detta följs av sex spår av grundläggande mötesindsutrilärande som pågår tisdag till torsdag på utställningsgolvets Inspiration Hub: Event Marketing är ett nytt tillskott, medan Technology and Innovation; Trender och forskning och upplevelsedesign är beprövade ämnen sedan tidigare och ändå alltid efterfrågade. Ett nytt Business Practices-spår kommer att inkludera den ständigt populära Meeting Planner Toolkit medan ett People and Planet-spår specifikt kommer att ta upp Equity, Diversity and Inclusion (EDI), Professionell och personlig utveckling, Ledarskap, Kultur och Engagemang, Välbefinnande och Hållbarhet.

”Medan man gör affärer och driver industrins tillväxt framåt är hjärtat av vår kommande mässa enkel, Imex Frankfurt är designad för att leverera en berikande, bred upplevelse som skapar vågor längre bort än vad ögat kan se. Vi inser att skapa upplevelser, inte evenemang, är viktigare än någonsin tidigare och att människor i vår globala industri återigen igen vill känna sig närvarande, upplivade och inspirerade. Vi är glada över att leda vägen och spela vår roll”, säger Carina Bauer, vd för Imex Group.

Imex Frankfurt utvecklas varje år, och den senaste upplagan är inget undantag. Den här gången kan dock deltagarna förvänta sig några överraskningar, eftersom Imex Group står inför förändring, där detaljerna kommer att avslöjas på plats.

Imex Frankfurt äger rum 23–25 maj 2023. Registrera dig här. Rese- och boendeinformation, inklusive rabatter på nya hotellbokningar, finns här.