platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
företagsutveckling
Bra Mässor
köper del i Oxbridge Live Media.
föreningar som utvecklar världen
Göteborg
värd för Associations World Congress 2019.
På nytt uppdrag
Siri Wikander
blir ny Director of People Growth på Scandic Hotels.
Awards
Vinstregnet
över Brunkebergstorg fortsätter.
utvecklande möten
Mjukvarukonferensen STEW
kommer till Malmö 2018.
Grönaste staden
Bygget av Växjös nya stads- och stationshus
beräknas starta april 2018.
nordiska smaker
Finnair inleder samarbete med
Tommy Myllymäki.
Långtidshotell
Forenom
blir Airbnbs största partner inom affärsresor i Norden.
RSS
rss_icon
Länkar
Endast en fjärdedel har kontakt med familjen när de är ute på en affärsresa.

Enligt CWT/CWT Connected Traveler Study har endast cirka en fjärdedel (27%) av européerna kontakt med familjen när de reser. Det är lite mindre än i övriga regioner i världen; hälften av affärsresenärer från Nord- och Sydamerika (Americas) är i kontakt med sina familjer och för resenärer från Asien (APAC) gäller en trejdedel.

Undersökningen, som täcker mer än 1 900 affärsresenärerforretningsrejsende visar, att de också är större sannolikhet att resenärer från Americas är i kontakt mer än en gång om dagen (47%) via telefon, sms, e-mail i jämförelse med resande från Europa (37%) och APAC (32%).

Medan vi kan se vissa likheter mellan Americas, Europa och APAC, så avslöjar undersökningen även vissa centrala skillnader i sättet och frekvensen av kontakt som affärseresenären har med familjen. Europeiska resenärer (49%) kommunicerar till exempel mer via telefon med familj och vnner när de reser i jämförelse med resenärer från Americas (43%) och APAC (41%).

Å andra sidan är resenärer från Americas (20%) mer benägna att skicka sms till familj och vänner än resenärer från APAC (17%) eller Europa (13%). Oavsett ursprung så visar CWT’s undersökning att cirka en fjärdedel skypar med familjen.

"Även om teknikutvecklingen går vidare så föredrar de fleste resenärer de traditionella sätten att hålla kontakt med familjoch vänner”, säger Julian Walker, Head of External Communications hos Carlson Wagonlit Travel. “Däremot så gör de digitala verktygen, som video, det lättare för resenärer att känna sig i anknytning till familjen när de är iväg.“

-----------------------------------------------------------------------------------------------Om undersökningen

CWT Connected Traveler Study är skapad av Carlson Wagonlit Travel och genomförds av Artemis Strategy Group i perioden 30 mars till 24 april, 2017. Undersökningens resultat kommer från mer än 1 900 affärsresenärer i åldern 25-65 år från Americas (Brasilien, Kanada, Chile, Mexico och USA), EMEA (Frankrike, Tyskland, Italien, Spanien, Sverige och UK) och APAC (Australien, Kina, Indien, Japan och Singapore). För att delta i undersökningen skulle affärsresenärenra ha gjort mer än fyra affärsresor under de senaste 12 månaderna. Syftet med undersökningen är att förstå hur affärsresenärer håller kontakt med sin familj under tiden som de är i väg på tjänsteresa.


Om Carlson Wagonlit Travel

Företag och statliga organisationer förlitar sig på att CWT håller deras medarbetare i kontakt med omvärlden. CWT erbjuder sina resenärer en reseupplevelse i nivå med B2C-kvalitet i kombination med ny teknologi och lång erfarenhet av affärsresande. De tar hand om lika många resenärer varje dag, som det går åt att fylla 200 Boeing 747:or och ungefär 100 000 hotellrum. CWT tar också, dagligen, hand om 95 företagsmöten och events. Företaget har fler än 18 000 medarbetare i näst intill 150 länder och under 2016 nådde de en omsättning en på 23 miljarder USD.