nyheter
framtidsplanering
Petter A. Stordalen överlåter
Strawberry Holding-ägarskapet till barnen.
Nytt hotell
Rekordmånga säsongstjänster
när Furuvik bygger nytt Havshotell.
Starkt initiativ
Nordic Choice Hotels
inrättar advokathjälp för utvisningshotade medarbetare.
viktiga möten
Klimatförändringar ger stora effekter för Östersjön
– lokala åtgärder och samarbete nödvändigt.
stora möten
Ytterligare ett fullspäckat år
på Karlstad CCC.
Omvärldsanalys
Resandet i världen
ökade kraftigt under 2017.
Jubileum
Svenska Mässan
fyller 100 år.
på nytt uppdrag
Didier Scaillet
ny vd för SITE och SITE Foundation.
forskning skapar möten som skapar kunskap
Mittuniversitetet
blir partner i Treesearch.
på nytt uppdrag
Maria Larsson
ny CFO för AccorHotels Europa.
RSS
rss_icon
Länkar
Litauens turistbyrå har ny representant i Sverige

Litauen är i vår ögon den snabbaste utvecklande destinationen för möten och events inom de baltiska länderna. Bästa mässan: Convene i februari, bästa hotellen och bästa maten.

Turistbyrå har ny samarbetspartner för den svenska marknaden. Prat PR i Stockholm blir ny kommunikationsbyrå och representant i Sverige. Uppdraget löper på tre år och innefattar kommunikation både mot konsument och resebranschen, medierelationer samt sociala kanaler, events och mässor.

– Det känns så klart jätteroligt att få jobba med Litauen, som trots att det är ett grannland till Sverige, ännu är en oupptäckt pärla på många sätt. Att få svenska resenärer att bryta sina resemönster är bara ett av flera budskap som vi kommer att arbeta med de närmaste åren, säger Carin Balfe Arbman, kundansvarig på Prat PR som blir ny kontakt för resebranschen på den svenska marknaden.

Marknadsföring av destinationer idag handlar om allt från mat och dryck, upplevelser, kultur, design och sevärdheter. Det treåriga uppdraget innefattar kommunikation både mot konsument och resebranschen, medierelationer samt sociala kanaler, events och mässor.

– Vi är väldigt glada över att börja jobba med Prat PR och har höga förväntningar på samarbetet. Vår förhoppning är att allt fler svenskar ska bli nyfikna på landet och allt som finns att upptäcka här, säger Olga Gončarova, marknadschef för den skandinaviska marknaden, på Litauens Statliga Turistbyrå.

Litauen har under hösten lanserat sin nya grafiska profil och budskapet ”Lithuania. Real is beautiful” som på ett lekfullt och tydligt sätt lyfter fram landets många tillgångar i form av upplevelser för besökaren: ”Meet people”, ”Explore culture”, ”Taste food”, ”See nature” och Stay active”.

– Litauen har allt man kan önska av en destination. Närhet – bara en dryg timmes flygresa bort med direktflyg. Det finns både reguljär- och lågprisflyg. Prisnivån är generellt betydligt lägre än i Sverige, och inte minst betydelsefullt – det är ett tryggt och säkert resmål. Vi hoppas verkligen att fler tar sig tid att utforska vad Litauen har att erbjuda, säger Carin Balfe Arbman.