platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
företagsutveckling
Bra Mässor
köper del i Oxbridge Live Media.
föreningar som utvecklar världen
Göteborg
värd för Associations World Congress 2019.
På nytt uppdrag
Siri Wikander
blir ny Director of People Growth på Scandic Hotels.
Awards
Vinstregnet
över Brunkebergstorg fortsätter.
utvecklande möten
Mjukvarukonferensen STEW
kommer till Malmö 2018.
Grönaste staden
Bygget av Växjös nya stads- och stationshus
beräknas starta april 2018.
nordiska smaker
Finnair inleder samarbete med
Tommy Myllymäki.
Långtidshotell
Forenom
blir Airbnbs största partner inom affärsresor i Norden.
RSS
rss_icon
Länkar
Svenska byråer tar plats under SXSW

Under SXSW den 12-16 mars i Austin, Texas, är Sverige värd för en satsning genom flera konkreta marknads- och mötesplatser. Ett exempel är Tradeshow SXSW.

Satsningen kommuniceras via konceptnamnet The Swedish Affair, vilket är en kraftsamling mellan flera statliga och kommersiella företag, men även näringslivssamarbeten med bland andra Kreativ Sektor.

Syftet med satsningen är att förmedla och stärka bilen av Sverige som ett innovativt, kreativt och samskapande land med hållbarhetstänk som ledstjärna.

Deltagarna, som kommer från hela världen, får uppleva hur svenskar arbetar med export, handel, talang- och kulturutbyte inom branscherna spel, musik, film, mode och reklamindustrin.

– Svenska kreatörer är kända internationellt. Och våra byråer skapar stark kommunikation för ett modigt och medvetet näringsliv som fungerar bra att visa upp som case på mässområdet, säger Jessica Bjurström, vd för kommunikationsbyråernas förbund, Komm.

I montern erbjuds ett dagligt program arrangerat av Komm. Byråerna som medverkar är Garbergs, Åkestam Holst, Satumaa Family Business, Stendahls, Jung Relations och DDB.

– När vi förstod hur många av våra medlemmar som skulle vara på plats i Austin var steget från tanke till handling inte långt. När nu regeringen gör en så medveten satsning internationellt på våra branscher känns det självklart att stötta med innehåll, säger Jessica Bjurström.

 

Bilden: Provokatörspanelen från  SXSW 2015. En panel som lockade fult hus.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Om KOMM

Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av byråer inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, mobil, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på www.komm.se