nyheter
på nytt uppdrag
Didier Scaillet
ny vd för SITE och SITE Foundation.
forskning skapar möten som skapar kunskap
Mittuniversitetet
blir partner i Treesearch.
på nytt uppdrag
Maria Larsson
ny CFO för AccorHotels Europa.
Hållbarhet
Så kan transporter flyttas
från lastbil till tåg.
möten skapar event event skapar möten
Mötesforum kring evenemangssäkerhet
till Halmstad.
Framtiden inbokad
Första kongressen värvad
SeaU i Helsingborg.
möte och affärer
Skytteholm Hotell & Konferens
blir en del av Stockholm Meeting Selection.
möten skapar kunskap
Tillväxtverket
satsar på Focus Scandinavia.
förflyttar och förädlar kunskap
Kirurgveckan till Göteborg 2021
räknar med 1 500 deltagare.
på nytt uppdrag
​Sylvia Nylin, vd Svenska Möten,
tar plats i IACC:s styrelse.
RSS
rss_icon
Länkar
Rekordomsättning igen för Ystad Saltsjöbad

Ystad Saltsjöbad ser tillbaka på ett framgångsrikt 2015. Året var det bästa någonsin för spahotellet. Omsättningen uppgick till totalt 175 miljoner kronor, en ökning med 13 procent jämfört med rekordåret 2014.

Beläggningen på årsbasis hamnade på hela 95 procent. Förklaringen är att mötes- och privatmarknaden har växt och att de internationella gästerna har blivit fler.

För Anders Nilsson, vd för Ystad Saltsjöbad, är målet att bli ett internationellt destinationshotell i världsklass.

– Det är vårt mål hela tiden. Vi har ett tydligt fokus på att överträffa våra gästers förväntningar. I allt vi gör ställer vi oss frågan: Kan den här investeringen hjälpa oss att leverera en bättre gästupplevelse? Svarar vi ja så …  då gasar vi.

Anders Nilsson berättar att förra årets expansion i spaavdelningen resulterade i tio nyanställda, idag har hotellet 154 personer som är anställda på heltid.

– Det är många, det är till och med en tredubbling sedan vi tog över 2007. Idag  är vi en av Ystad kommuns största arbetsgivare.

Köpet av utomhusrestaurangen The Shuffle Bar skapade en somrig mötesplats för tillresta besökare och invånare i Ystad.

Just nu byggs en restarurang i Sandskogens värdshus som Årets Kock-finalisten Daniel Müllern är delägare i. Målet är att krogen ska lyfta Ystad Saltsjöbad som matdestination.

– 2016 blir ett roligt år. Jag ser hur våra medarbetare växer. Vi vill att de ska fortsätta blomma och har satt av mycket utbildningspengar för att göra det möjligt, säger Anders Nilsson.