platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
företagsutveckling
Bra Mässor
köper del i Oxbridge Live Media.
föreningar som utvecklar världen
Göteborg
värd för Associations World Congress 2019.
På nytt uppdrag
Siri Wikander
blir ny Director of People Growth på Scandic Hotels.
Awards
Vinstregnet
över Brunkebergstorg fortsätter.
utvecklande möten
Mjukvarukonferensen STEW
kommer till Malmö 2018.
Grönaste staden
Bygget av Växjös nya stads- och stationshus
beräknas starta april 2018.
nordiska smaker
Finnair inleder samarbete med
Tommy Myllymäki.
Långtidshotell
Forenom
blir Airbnbs största partner inom affärsresor i Norden.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandics satsar på framtida ledare

Nu har 2016 års talanger utsetts i Scandics interna ledarskapsprogram Talent@Scandic. Under ett år ska de kompetensutvecklas för att på sikt kunna bli framtidens ledare inom koncernen.

Ledarskapsprogrammet har funnits i sex år och årligen blir 10-15 deltagare hotelldirektörer efter avslutat program.

Den prisbelönta interna akademin Scandic Business School, fyller 20 år och har under åren erbjudit kompetensutveckling till flera tusen medarbetare.

Programmet stödjer hotellkoncernens kultur av att satsa på medarbetare och bygga starka ledare som går i linje med de behov Scandic har som en snabbt växande koncern.

Ett fokus som programmet har är att lyfta interna förmågor från alla områden,  allt från Housekeeping och Food & Beverage till centrala funktioner.

En av talangerna är Sunita Kharel, Housekeeping Manager på Scandic Anglais i Stockholm, har varit anställd i snart sju år:

– Det känns roligt att få chansen att vidareutvecklas inom företaget. Det betyder mycket att Scandic tror på mig och satsar så att jag kan fortsätta utvecklas, säger Sunita Kharel.

Stephan Stahl, ansvarig för Scandic Business School, säger att under alla år har samtliga antagna slutfört utbildningen.

– Ungefär 80 procent har fått en högre roll inom 12 månader efter avslutat program. Det visar att utbildningen faller väl ut och att programmet är en viktig del i vårt framgångskoncept, säger han.

I år är 20 medarbetare uttagna från hotell och huvudkontor i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland.

Programmet består av flera olika delar som fokuserar på funktionella områden av koncernens verksamhet och viktiga drivkrafter, som exempelvis Commercial Excellence, Operational Excellence och Service Excellence.