platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
företagsutveckling
Bra Mässor
köper del i Oxbridge Live Media.
föreningar som utvecklar världen
Göteborg
värd för Associations World Congress 2019.
På nytt uppdrag
Siri Wikander
blir ny Director of People Growth på Scandic Hotels.
Awards
Vinstregnet
över Brunkebergstorg fortsätter.
utvecklande möten
Mjukvarukonferensen STEW
kommer till Malmö 2018.
Grönaste staden
Bygget av Växjös nya stads- och stationshus
beräknas starta april 2018.
nordiska smaker
Finnair inleder samarbete med
Tommy Myllymäki.
Långtidshotell
Forenom
blir Airbnbs största partner inom affärsresor i Norden.
RSS
rss_icon
Länkar
Nordic C Hotel väljer rosa i oktober
"Vårt hjärta bultar för kampen mot bröstcancer. Därför vill vi vara med och uppmärksamma och medvetandegöra forskning och information kring bröstcancer", säger Niclas Ingwall, försäljning- och marknadschef för Nordic C Hotel i Stockholm.

Hotellets kampanj syns på en rad olika sätt. Webbsidan byter färg till rosa under hela oktober. På plats i lobbyn finns rosa ballonger, och i baren erbjuder man specialdrinkar i rosa färg.

Dessutom lanseras ett helgpaket som inkluderar rabatt på hotellrum samt det välkända rosa sidenbandet, vars hela försäljningsvärde går till Bröstcancerfonden.

Rosa Band har blivit en välkänd internationell symbol för kampen mot bröstcancer, och lanserades på 1990-talet av Evelyn Lauder, svärdotter till kosmetikföretaget Estée Lauders grundare.

Intäkterna från försäljningen går till Bröstcancerfonden. Pengarna går därifrån till forskning, information samt stöd till bröstcancerdrabbade och deras familjer.

Bröstcancerfonden startades 2001 av Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation, BRO.