platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
företagsutveckling
Bra Mässor
köper del i Oxbridge Live Media.
föreningar som utvecklar världen
Göteborg
värd för Associations World Congress 2019.
På nytt uppdrag
Siri Wikander
blir ny Director of People Growth på Scandic Hotels.
Awards
Vinstregnet
över Brunkebergstorg fortsätter.
utvecklande möten
Mjukvarukonferensen STEW
kommer till Malmö 2018.
Grönaste staden
Bygget av Växjös nya stads- och stationshus
beräknas starta april 2018.
nordiska smaker
Finnair inleder samarbete med
Tommy Myllymäki.
Långtidshotell
Forenom
blir Airbnbs största partner inom affärsresor i Norden.
RSS
rss_icon
Länkar
Succé för Elmia Städ

Nya produkter, bättre arbetsmetoder och en vit bransch var några av de områden som branschorganisationen Städbranschen Sverige haft i fokus under tre mässdagar i Jönköping.

Tredje upplagan av städmässan befäste att den växande branschen för rengöring och hygien har en självklar mötesplats.

Jesper Borrfors, vd för Städbranschen Sverige, är nöjd med mässan, antalet besökare och den positiva respons han har fått från medlemmar och utställare.

– Vi vill blicka framåt, och i år har vi gjort det genom att fånga upp problem som kan förändras i branschen genom att lyfta det i seminariepunkter som berört, till exempel människohandel och ekonomisk brottslighet.

Städbranschen Sverige är sedan 2013 en rikstäckande branschorganisation som samlar verksamhet och intresse för rena, hygieniska, lättskötta och vårdade fastigheter. Bland organisationens viktigaste frågor finns exempelvis att arbeta för en vit bransch utan svartjobb, att påverka miljöarbetet och jobba för jämställdhet och integration.

Många utställare betonade vikten av att kunna möta användarna av deras produkter direkt på mässgolvet.

– Vi är otroligt nöjda med vårt deltagande. Vi tror absolut att vi får utdelning för vår medverkan i det långa loppet, säger Liselott Andersson, Marketing Manager Scandinavia för Vileda Professional.

Elmia Städ arrangeras sedan 2013 tillsammans med Städbranschen Sverige.

– Det har varit tre intensiva dagar och vi är stolta över att få jobba med en bransch som tar så stort ansvar för yrkesfrågor. Man täcker både produktnyheter och viktiga frågor i arbetslivet, säger Henrik Landén, mässansvarig för Elmia Städ.