platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
företagsutveckling
Bra Mässor
köper del i Oxbridge Live Media.
föreningar som utvecklar världen
Göteborg
värd för Associations World Congress 2019.
På nytt uppdrag
Siri Wikander
blir ny Director of People Growth på Scandic Hotels.
Awards
Vinstregnet
över Brunkebergstorg fortsätter.
utvecklande möten
Mjukvarukonferensen STEW
kommer till Malmö 2018.
Grönaste staden
Bygget av Växjös nya stads- och stationshus
beräknas starta april 2018.
nordiska smaker
Finnair inleder samarbete med
Tommy Myllymäki.
Långtidshotell
Forenom
blir Airbnbs största partner inom affärsresor i Norden.
RSS
rss_icon
Länkar
Elite Hotels är först ut av världens hotellkedjor att använda Spotify Business

Elite Hotels vill skapa en ännu bättre gästupplevelse och tillsammans med Soundtrack Your Brand, exklusiv leverantör av Spotify Business, tas nu ett helhetsgrepp för kedjans alla hotell. Med en integrerad musiklösning säkrar Sveriges främsta privatägda hotellkedja att gästerna möts av rätt musik, på rätt plats, vid rätt tidpunkt. Inte nog med att gästupplevelsen och Elite Hotels varumärke stärks, man säkerställer också att musikanvändandet sker på ett korrekt sätt.

Satsningen innebär att Elite Hotels blir en föregångare i branschen, både i Sverige och internationellt, när man som första hotellkedja i världen använder Spotify Business för att sprida musik på alla sina hotell. Tillsammans med Soundtrack Your Brand, som hjälper företag inom främst handels- och hotellsektorn, skall musikens förmåga att förstärka varumärken och upplevelsen tas tillvara.

– Det är väldigt spännande att få hjälpa Elite Hotels att skapa en nationell musikidentitet som förbättrar upplevelsen och känslan hos deras gäster. Det är just i denna typ av sammanhang som Soundtrack Your Brand visar sin fulla potential och vi ser fram emot att få samarbeta med ett så välrenommerat premium-varumärke som Elite Hotels, säger Ola Sars, vd och grundare, Soundtrack Your Brand.

Projektet innebär att två svenska entreprenörsbolag, som delar en strävan att göra rätt för sig, gör en gemensam insats för att säkerställa att musikupplevelsen levereras på ett ansvarsfullt sätt och att musikentreprenörer ska få rätt kompensation för sitt arbete.

– Elite Hotels har alltid gästen i fokus och vår strävan är att ge våra gäster en totalupplevelse som de gärna och ofta återvänder till. Musik är en viktig komponent för att skapa denna upplevelse och med Soundtrack Your Brands expertis kommer vi kunna ge våra gäster det där lilla extra, säger Bicky Chakraborty vd, grundare och ägare av Elite Hotels of Sweden.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Elite Hotels of Sweden är Sveriges största privatägda hotellkedja och har i dag 31 hotell på 21 orter i Sverige – från Malmö i söder till Kiruna i norr. Elite Hotels of Sweden sysselsätter cirka 4000 medarbetare. Koncernen omsätter över 2 miljarder kronor årligen och inkluderar utöver hotellverksamheten även gastropubkedjan The Bishops Arms med 40 enheter. Mer information om Elite Hotels finns på www.elite.se


Soundtrack Your Brand är en musikstreamingtjänst för företag som, med hjälp av Spotify, ger stora och små företag åtkomst till musikens förmåga att stärka varumärken. Med sin flexibla tjänst Spotify Business erbjuder Soundtrack Your Brand en komplett musiklösning för företagskunder, passande allt från stora kedjor till lokala butiker. Genom att kombinera innehåll, planering och marknadsföring, uppbackad av Spotifys katalog med över 20 miljoner låtar, och en enkel betalningsmodell som förenklar arbetet med musikrättigheter, är Soundtrack Your Brands tjänst Spotify Business det bekymmerslösa sättet att skapa värde genom att koppla samman varumärken och fans. www.soundtrackyourbrand.com