platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
företagsutveckling
Bra Mässor
köper del i Oxbridge Live Media.
föreningar som utvecklar världen
Göteborg
värd för Associations World Congress 2019.
På nytt uppdrag
Siri Wikander
blir ny Director of People Growth på Scandic Hotels.
Awards
Vinstregnet
över Brunkebergstorg fortsätter.
utvecklande möten
Mjukvarukonferensen STEW
kommer till Malmö 2018.
Grönaste staden
Bygget av Växjös nya stads- och stationshus
beräknas starta april 2018.
nordiska smaker
Finnair inleder samarbete med
Tommy Myllymäki.
Långtidshotell
Forenom
blir Airbnbs största partner inom affärsresor i Norden.
RSS
rss_icon
Länkar
Nytt bemanningsföretag inom mötesindustrin
Det nya bemanningsföretaget First Class Service of Sweden startades i Stockholm oktober 2014. De erbjuder professionella och erfarna värdar, värdinnor och auktoriserade guider för möten inom mötesindustrin. En all inclusive-lösning där de rekryterar, levererar och fakturerar.

– Vår personal är omsorgsfullt utvald. De handplockas och förses med relevant information inför varje uppdrag för att kunna representera och överträffa kundens förväntningar på ett optimalt sätt. Samtlig medarbetare innehar en hög integritet och känsla för sekretess. Vi vill höja statusen för, och betona vikten av, att anlita professionella värdar och värdinnor, säger Anna Palmer och Charlotta Rejmer, grundare av företaget First Class Service of Sweden. Båda med egen gedigen erfarenhet från främst flyg- och besöksnäringen.

– Grundidén till att starta ett nischat bemanningsföretag, för mer kvalificerade och kompetenta värdar och värdinnor, fick jag redan år 2009 efter att de senaste åren själv ha haft uppdrag som värdinna på olika events och mässor. Det har dessvärre inte alltid varit så mycket fokus på kompetens, kvalitet och rätt dresscode gällande värd- och värdinneservicen, säger Anna Palmer.

– First Class Service of Sweden ska vara som ambassadörer för Sverige och då gäller det att upprätthålla en hög nivå på vår service. Vi har redan ett välmatat register med engagerad och kompetent personal, många med ett förflutet från flyg- och resebyråbranschen samt kompetent personal med guide- och turismutbildning i bagaget, säger Charlotta Rejmer.