platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
företagsutveckling
Bra Mässor
köper del i Oxbridge Live Media.
föreningar som utvecklar världen
Göteborg
värd för Associations World Congress 2019.
På nytt uppdrag
Siri Wikander
blir ny Director of People Growth på Scandic Hotels.
Awards
Vinstregnet
över Brunkebergstorg fortsätter.
utvecklande möten
Mjukvarukonferensen STEW
kommer till Malmö 2018.
Grönaste staden
Bygget av Växjös nya stads- och stationshus
beräknas starta april 2018.
nordiska smaker
Finnair inleder samarbete med
Tommy Myllymäki.
Långtidshotell
Forenom
blir Airbnbs största partner inom affärsresor i Norden.
RSS
rss_icon
Länkar
Nya ramar för TUR 2015
TUR 2015 blir premiäråret för en helt ny modell. Resultatet är flera mötesplatser, som kan arrangeras var för sig, men som under TUR-dagarna sammanfaller i tid och rum.

− Vi skapar flera nischade forum där olika segment ska hitta exakt rätt målgrupp, säger Farhad Kakavand, affärsansvarig för TUR. Han är nöjd med försäljningen till nästa år.

– Vi märker ett starkt positivt gensvar från utställare. Ett hundratal har anmält sig och betydligt fler är på väg in. Vi är också mycket glada för att utställare och nationer, som inte varit med under senare år, återvänder. Till exempel Storbritannien, Portugal och Tour Pacific, säger Farhad Kakavand.

Idag ser resemarknaden annorlunda än för 30 år sedan.

– Hittills har vi utvecklat mässan inom den ram som sattes premiäråret 1984. Det har lett till en mängd kompromisser, säger Farhad Kakavand. Istället för ”allt till alla” koncentrerar man sig på de segment där TUR, i nära samarbete med branschföreträdare, ser tydliga behov.

De fyra områdena är:

• Svensk Besöknäringskongress, den 18–19 mars, blir den första i sitt slag.

• Scandinavian International Travel Meet, den 19 mars, en satsning i speeddejting-miljö.

• Business Travel, den 19 mars. En affärsresesatsning riktad till köpare och säljare inom konferens-, mötes- och evenemang.

• Konsumentmässan, den 20–22 mars, med matupplevelser och aktiv livsstil som teman.