platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
företagsutveckling
Bra Mässor
köper del i Oxbridge Live Media.
föreningar som utvecklar världen
Göteborg
värd för Associations World Congress 2019.
På nytt uppdrag
Siri Wikander
blir ny Director of People Growth på Scandic Hotels.
Awards
Vinstregnet
över Brunkebergstorg fortsätter.
utvecklande möten
Mjukvarukonferensen STEW
kommer till Malmö 2018.
Grönaste staden
Bygget av Växjös nya stads- och stationshus
beräknas starta april 2018.
nordiska smaker
Finnair inleder samarbete med
Tommy Myllymäki.
Långtidshotell
Forenom
blir Airbnbs största partner inom affärsresor i Norden.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan hämtar ny pressansvarig på Live Nation

Den 11 augusti börjar Catarina Oscarsson sitt nya jobb som pressansvarig för Stockholmsmässan i Älvsjö. Hon kommer närmast från tjänsten som PR och Marketing Manager för Live Nation, landets största arrangör av konserter och evenemang.

Varje år passerar ungefär 7 000 skrivande, fotograferande och filmande journalister genom dörrarna till Stockholmsmässan.

Förutom Norden kommer mediarepresentanterna från Storbritannien, Italien, Tyskland och ett trettiotal andra länder. Deras uppdrag är att besöka någon av de 70-80 mässor eller hundratals kongresser, konferenser och andra event som genomförs på mässan.

Som pressansvarig ser man till att alla journalister får bra underlag, tydlig information och tips på lämpliga vinklar och intervjuobjekt, men också kaffe, mackor, uppkoppling till datorn och en arbetsplats att dra sig undan till.

Som PR & Marketing Manager för Live Nation har Catarina Oscarsson arbetat med press, PR och marknadsföring av konserter, turnéer och evenemang för såväl svenska som utländska artister och turnéer.

– Det finns många likheter med verksamheten hos Live Nation så jag har mycket att tillföra och mycket att lära, säger Catarina Oscarsson.