nyheter
möten förädlar och förflyttar kunskap
​Greater Copenhagen
anordnar Nordisk Infrastrukturkonferens i Helsingborg.
framtidsplanering
Petter A. Stordalen överlåter
Strawberry Holding-ägarskapet till barnen.
Nytt hotell
Rekordmånga säsongstjänster
när Furuvik bygger nytt Havshotell.
Starkt initiativ
Nordic Choice Hotels
inrättar advokathjälp för utvisningshotade medarbetare.
viktiga möten
Klimatförändringar ger stora effekter för Östersjön
– lokala åtgärder och samarbete nödvändigt.
stora möten
Ytterligare ett fullspäckat år
på Karlstad CCC.
Omvärldsanalys
Resandet i världen
ökade kraftigt under 2017.
Jubileum
Svenska Mässan
fyller 100 år.
på nytt uppdrag
Didier Scaillet
ny vd för SITE och SITE Foundation.
forskning skapar möten som skapar kunskap
Mittuniversitetet
blir partner i Treesearch.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards gör sitt näst bästa resultat

Brand Experience-byrån Nine Yards vände en förlustprognos till det näst bästa året någonsin.

Enligt vd Janne Björge var 2013 det konstigaste året någonsin för byrån eller kanske rent av för branschen. För byrån startade året med en chefskarusell de aldrig sett maken till med med pitcher som rann ut i sanden.

–Vi tappade 15 miljoner kronor i omsättning, men bara 1,5 miljon i byråintäkt. Tack vare en osannolik kämpainsats från hela teamet så gör byrån sitt näst bästa resultat sedan starten för tio år sedan, säger Janne Björge.

Vinsten blev över 4,9 miljoner kronor och alla pengarna går tillbaka till bolaget.

– Vi vill fortsätta att vara stabila och vara  en bra plats för fantastiska människor att jobba på.

Janne Björge berättar att de minskade antalet medarbetare med fyra personer, men att några av dem som blev uppsagda förra våren är tillbaka igen.

– Det var en skitvår, men under hösten vände det ordentligt för oss. Vi fick tillbaka lusten och det började skrattas igen. Det är ett gott tecken.

I höstas rekryterades en byråchef till Stockholmskontoret och de öppnade ett kontor i Malmö. Byrån har även rekryterat inom content, copy och den digitala sidan. Allt för att möta det kraftigt ökade behovet av content marketing, storytelling och brand experience.

– Det var inte lätta beslut att ta när det blåste som hårdast i våras, säger Janne Björge. Idag är vi starkare än någonsin finansiellt och kvalitativt, och vi har en urstark kultur. Jag är otroligt ödmjuk inför teamet, de har varit makalösa.