platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
företagsutveckling
Bra Mässor
köper del i Oxbridge Live Media.
föreningar som utvecklar världen
Göteborg
värd för Associations World Congress 2019.
På nytt uppdrag
Siri Wikander
blir ny Director of People Growth på Scandic Hotels.
Awards
Vinstregnet
över Brunkebergstorg fortsätter.
utvecklande möten
Mjukvarukonferensen STEW
kommer till Malmö 2018.
Grönaste staden
Bygget av Växjös nya stads- och stationshus
beräknas starta april 2018.
nordiska smaker
Finnair inleder samarbete med
Tommy Myllymäki.
Långtidshotell
Forenom
blir Airbnbs största partner inom affärsresor i Norden.
RSS
rss_icon
Länkar
SF Bio Konferens & Event lanserar Mötesskolan
Varje vardag under nio veckor släpps ett nytt avsnitt av Mötesskolan med tips och fakta illustrerat med exempel från verkligheten och levererat gratis som ett blogginlägg i ett format man kan tillgodogöra sig på max tio minuter. För SF Bio Konferens & Event är målet med satsningen att bli bäst på möten i citylägen.

– Genom Mötesskolan vill vi hjälpa våra kunder hur de kan planera, genomföra och följa upp sina möten så att de får ut största möjliga effekt av sina arrangemang, säger Patrik Dyrendahl, affärsområdeschef för SF Bio Konferens & Event.

Mötesskolan är uppdelad i fyra områden: Innan planering, designa mötet, planera mötet och genomföra mötet. Varje område innehåller ett tiotal avsnitt.

Det första avsnittet publicerades i mitten av februari och drygt halva Mötesskolan är publicerad i bloggen motesskolan.tumblr.com.

Konferens & Event är med sina drygt 30 000 fåtöljer i 243 salonger centralt på 16 orter en av landets största kedjor av mötes- och eventanläggningar.

– Vi har märkt att många kunder inte är så vana vid att skapa möten, säger Patrik Dyrendahl. Kanske ordnar man inte event så ofta eller så har man ingen erfarenhet att falla tillbaka på.

Mötesskolan produceras i samarbete med mötesbyrån Herr Omar, som hjälper mötesleverantörer att förbättra de upplevelser man erbjuder och kunder att planera och genomföra möten som gör skillnad.

– Utifrån min vardag, där jag de senaste åren arrangerat möten och event för uppdragsgivare som Utrikesdepartementet och TED x Stockholm, har jag fått erfarenhet av hur man skapar lyckade möten. Nu får jag chansen att dela med mig av de kunskaperna till andra, säger Jörgen Dyssvold som skriver Mötesskolan och driver mötesbyrån.

Efter de nio veckorna kommer Mötesskolan även i bokform.

Bilden: Jörgen Dyssvold, fotograf: Sara Appelgren.