platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
företagsutveckling
Bra Mässor
köper del i Oxbridge Live Media.
föreningar som utvecklar världen
Göteborg
värd för Associations World Congress 2019.
På nytt uppdrag
Siri Wikander
blir ny Director of People Growth på Scandic Hotels.
Awards
Vinstregnet
över Brunkebergstorg fortsätter.
utvecklande möten
Mjukvarukonferensen STEW
kommer till Malmö 2018.
Grönaste staden
Bygget av Växjös nya stads- och stationshus
beräknas starta april 2018.
nordiska smaker
Finnair inleder samarbete med
Tommy Myllymäki.
Långtidshotell
Forenom
blir Airbnbs största partner inom affärsresor i Norden.
RSS
rss_icon
Länkar
Magnus Thure Nilsson ny vd för Media Evolution

Magnus Thure Nilsson börjar som vd den 1 januari med målet att samla och fokusera verksamheten. Fokus blir på organisationens långsiktiga mål och resultat genom kortsiktiga tendenser och effekter.

Magnus Thure Nilsson är sedan tidigare vd för Media Evolution City och har drivit mediefrågor i Malmö och regionen sedan år 2005.

Media Evolution är en organisation vars vision är att bli Europas ledande plattform för 
digital tillväxt och innovation inom mediebranscherna.

På fyra år har organisationen gått från att vara ett EU-finansierat mediekluster till en medlemsorganisation med 380 medlemmar.

Organisationen är också en mötesplats för 100 företag och 500 personer (Media Evolution City) och arrangör av "The Conference" vilken räknas som Skadinaviens viktigaste kongress inom digitala medier och samhällsutveckling.

– Det som gör Media Evolution speciellt är våra medlemmar och att vi är så många, stora som små. I första hand handlar det inte om medlemsföretaget i sig, utan snarare om enskilda individer. Media Evolution som plattform samlar dem för att göra det omöjliga möjligt, säger Magnus Thure Nilsson.

Media Evolutions framtida nya stora projekt, kopplade till nationell och internationell utveckling, är vara ännu bättre förankrade i medlemmarnas behovs-, innovations- och utvecklingsmöjligheter.

– Vi växer fort som medlemsorganisation, i snitt med mellan 10-12 medlemmar per månad. Framöver ska vi arbeta för att lyssna ännu bättre och mer noggrant  på vår breda medlemsskara för att ta tillvara på kortsiktiga effekter av digital utveckling för att tillsammans åstadkomma långsiktiga resultat, säger Magnus Thure Nilsson.

Christer Månsson, nuvarande vd på Media Evolution, lämnar organisationen för att fokusera mer övergripande på innovations- och utvecklingsfrågor i regionen.

– Det finns en enorm utvecklingsmöjlighet för hela södra regionen och alla dess kluster inklusive Media Evolution vad gäller samordning, tillväxt och innovationer, vilket jag vill lägga all min energi på, säger Christer Månsson.