nyheter
viktiga möten
Klimatförändringar ger stora effekter för Östersjön
– lokala åtgärder och samarbete nödvändigt.
stora möten
Ytterligare ett fullspäckat år
på Karlstad CCC.
Omvärldsanalys
Resandet i världen
ökade kraftigt under 2017.
Jubileum
Svenska Mässan
fyller 100 år.
på nytt uppdrag
Didier Scaillet
ny vd för SITE och SITE Foundation.
forskning skapar möten som skapar kunskap
Mittuniversitetet
blir partner i Treesearch.
på nytt uppdrag
Maria Larsson
ny CFO för AccorHotels Europa.
Hållbarhet
Så kan transporter flyttas
från lastbil till tåg.
möten skapar event event skapar möten
Mötesforum kring evenemangssäkerhet
till Halmstad.
Framtiden inbokad
Första kongressen värvad
SeaU i Helsingborg.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan och Invite People får prestigefullt internationellt pris

Stockholmsmässan har tillsammans med det svenska företaget Invite People tilldelats den internationella utmärkelsen UFI ICT Award för bästa IT-stödda innovation inom mässbranschen 2013.

Invite Peoples affärsidé är att ta fram mobila och webbaserade lösningar för den som ska arrangera, ställa ut på eller besöka exempelvis en mässa. Samarbetet med Stockholmsmässan startade med ett system för mötesbokning och matchmaking, som sedan har byggts ut med möjligheter till registrering, betalningar, seminariebokning, sociala nätverk och kopplingar till externa sociala medier.

I fokus står hela tiden evenemangets kärna – det personliga mötet.

– För oss är det viktigt att ge besökare och utställare enkla och smidiga verktyg som de kan använda före, under och efter ett evenemang, säger Patric Sjöberg som är vd för Stockholmsmässan.

De båda företagen ska presentera sitt vinnande bidrag på ett möte i Shanghai i april och sedan ta emot priset på UFIs åttionde kongress i Seoul i november.

– Utmärkelsen är en fantastisk bekräftelse som visar att vi är med och leder utvecklingen för att förnya mötesindustrin, hela tiden med hjälp av den senaste tekniken, säger Mats Storckenfeldt som är vd för Invite People.

– Det vinnande bidraget 2013 har lyckats göra det personliga mötet till en marknadsföringsmässig guldgruva genom att se till att rätt personer får kontakt med varandra, säger UFIs vd Paul Woodward. Det är sådana här lösningar som säkerställer att mässor fortsätter vara det främsta forumet för effektiva affärsmöten även i framtiden.

UFI, Union des Foires Internationales, är en världsomspännande organisation med 621 medlemsföretag i 85 länder.