nyheter
viktiga möten
Klimatförändringar ger stora effekter för Östersjön
– lokala åtgärder och samarbete nödvändigt.
stora möten
Ytterligare ett fullspäckat år
på Karlstad CCC.
Omvärldsanalys
Resandet i världen
ökade kraftigt under 2017.
Jubileum
Svenska Mässan
fyller 100 år.
på nytt uppdrag
Didier Scaillet
ny vd för SITE och SITE Foundation.
forskning skapar möten som skapar kunskap
Mittuniversitetet
blir partner i Treesearch.
på nytt uppdrag
Maria Larsson
ny CFO för AccorHotels Europa.
Hållbarhet
Så kan transporter flyttas
från lastbil till tåg.
möten skapar event event skapar möten
Mötesforum kring evenemangssäkerhet
till Halmstad.
Framtiden inbokad
Första kongressen värvad
SeaU i Helsingborg.
RSS
rss_icon
Länkar
Germany Convention Bureau har delat ut två wild cards till Imex
Germany Convention Bureau, GCV, har meddelat årets vinnare av de två tyska wild cards de delar ut varje år till Imex Frankfurt den 21-23 maj. Det blev Eventbyrån "Architektur im Dialog" och event- och upplevelseföretaget "Fräulein Betty" som vann före en mängd andra byråer som ville få chansen att få ställa ut på mässan gratis och möta en ny publik. Man får inte ha varit utställare tidigare på en internationell mässa för att kunna komma ifråga.

Eventbyrån "Architektur im Dialog" grundades år 2010 med målet att förbättra utbytet av idéer mellan experter från byggsektorn och beslutsfattare från politiken, näringslivet och media. Byrån imponerade med sin omfattande serie av presentationer och evenemang på temat "hållbar arkitektur".

I samarbete med Frankfurts Energimyndighet skapade företaget projektet "Klimatour" som guidar internationella besökare kring de bästa exemplen på energieffektivitet och resurshushållning inom arkitektur i staden Frankfurt am Main.

De här specialiserade guidade turerna kompletterar de evenenmang som erbjuds av bolaget inom mötes- och eventindustrin när det gäller hållbart byggande. Avsikten är också att markera Tysklands pionjärroll inom hållbar utveckling.

Event- och upplevelseföretaget agentur "Fräulein Betty" från Wiesbaden representeras av vintagefiguren "Fräulein Betty" och producerar moderna, kreativa, originella multimediaevents.

Byråns filosofi och motto återspeglar traditionella värden som pålitlighet, artighet, anständighet och hålbarhet, och har ett rykte om sig att utforma evenemang, kongresser och mässor där de ofta framträder och lägger till ett: "je ne sais quoi" (Jag vet inte vad).

Under mässdagarna finns "Fräulein Betty" dels i den tyska montern, dels i den egna tv-kanalen "Fräulein Betty TV" som sänds från mässan.

GCB har den största samlingsmontern på Imex och presenterar över 200 utställare. GCB är också strategisk partner till mässarrangören och arrangerar även det omfattande tyskspråkiga seminarieprogrammet.