nyheter
viktiga möten
Klimatförändringar ger stora effekter för Östersjön
– lokala åtgärder och samarbete nödvändigt.
stora möten
Ytterligare ett fullspäckat år
på Karlstad CCC.
Omvärldsanalys
Resandet i världen
ökade kraftigt under 2017.
Jubileum
Svenska Mässan
fyller 100 år.
på nytt uppdrag
Didier Scaillet
ny vd för SITE och SITE Foundation.
forskning skapar möten som skapar kunskap
Mittuniversitetet
blir partner i Treesearch.
på nytt uppdrag
Maria Larsson
ny CFO för AccorHotels Europa.
Hållbarhet
Så kan transporter flyttas
från lastbil till tåg.
möten skapar event event skapar möten
Mötesforum kring evenemangssäkerhet
till Halmstad.
Framtiden inbokad
Första kongressen värvad
SeaU i Helsingborg.
RSS
rss_icon
Länkar
2012 ett nytt rekordår för Djurönäset
Trots ett svajigt konjunkturläge, fortsätter Djurönäset att slå omsättningsrekord. Intäkterna 2012 uppgick till 92 miljoner kronor, vilket är en ökning med cirka fem mljoner kronor mer än det tidigare rekordåret 2011.

– Det är mycket glädjande att Djurönäset fortsätter att vinna marknadsandelar. Sedan 2009 har vi nu ökat omsättningen med nästan 40 procent, vilket är betydligt mer än branschgenomsnittet, säger Ulf Johnsson, vd för Djurönäset.

Den positiva utvecklingen ger förutsättningar för att utveckla Djurönäset. Hela det överskott som skapas återinvesteras i anläggningen. Under 2012 har exempelvis 35 hotellrum renoverats och konverterats till dubbelrum, tre nya hotellrum har tillkommit varav en svit i ett förstklassigt utförande, den stora restaurangen är helt omgjord och där har ett pampigt ”show-kitchen” byggts. Som kronan på verket pågår just nu bygget av en exklusiv lounge och loungebar i anslutning till restaurangen. Under 2013 planeras merparten av konferenslokalerna och de intilliggande sällskapsytorna att få sig en total ansiktslyftning.

– Vi har redan idag en mycket stark produkt tack vare yrkesskicklig och serviceinriktad personal, byggnader av förstklassig arkitektur, skandinavisk designinredning av högsta kvalitet och ett av Sveriges bästa lägen. Vår investeringsplan syftar till att lyfta Djurönäset till nästa nivå med hög ”wow-faktor” och attraktionskraft för både konferens- och privatgäster, säger Ulf Johnsson.