nyheter
viktiga möten
Klimatförändringar ger stora effekter för Östersjön
– lokala åtgärder och samarbete nödvändigt.
stora möten
Ytterligare ett fullspäckat år
på Karlstad CCC.
Omvärldsanalys
Resandet i världen
ökade kraftigt under 2017.
Jubileum
Svenska Mässan
fyller 100 år.
på nytt uppdrag
Didier Scaillet
ny vd för SITE och SITE Foundation.
forskning skapar möten som skapar kunskap
Mittuniversitetet
blir partner i Treesearch.
på nytt uppdrag
Maria Larsson
ny CFO för AccorHotels Europa.
Hållbarhet
Så kan transporter flyttas
från lastbil till tåg.
möten skapar event event skapar möten
Mötesforum kring evenemangssäkerhet
till Halmstad.
Framtiden inbokad
Första kongressen värvad
SeaU i Helsingborg.
RSS
rss_icon
Länkar
Succé för Oslos nya mathall

Den nya Mathallen i Oslo har blivit stor succé, med runt 60 000 besökare varje vecka sedan premiäröppningen tidigare i höstas.

– Det har varit en mycket god tillströmning, som resulterat i fullsatta lokaler från morgon till kväll, berättar marknadsansvarige Frode Rønne Malmo. Målet inför 2013 är minst 80 000 besökare per månad, det vill säga närmare en miljon kunder under kommande år.

Mathallen ligger i det nya trendiga området Vulkan vid Akerselva, och lockar med 33 restauranger, barer och affärer med fokus på norsk kvalitetsmat och dryck. Men det bjuds även på matinfluenser från bl a medelhavsländerna och Asien.

Den gamla och varsamt renoverade stålfabriksbyggnaden är tänkt att bli ett centrum för norsk matkultur och en attraktion i sig.

Aspelin Ramm, företaget bakom satsningen, har inspirerats av andra framgångsrika matmarknader som Torvhallerne i Köpenhamn och Borrough Market i London.