platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
företagsutveckling
Bra Mässor
köper del i Oxbridge Live Media.
föreningar som utvecklar världen
Göteborg
värd för Associations World Congress 2019.
På nytt uppdrag
Siri Wikander
blir ny Director of People Growth på Scandic Hotels.
Awards
Vinstregnet
över Brunkebergstorg fortsätter.
utvecklande möten
Mjukvarukonferensen STEW
kommer till Malmö 2018.
Grönaste staden
Bygget av Växjös nya stads- och stationshus
beräknas starta april 2018.
nordiska smaker
Finnair inleder samarbete med
Tommy Myllymäki.
Långtidshotell
Forenom
blir Airbnbs största partner inom affärsresor i Norden.
RSS
rss_icon
Länkar
Pengarna eller Livet på Selma Lagerlöf!

På Quality Hotel Selma Lagerlöf vägrar man gå med i lågkonjunkturen, och fortsätter sina offensiva satsningar. Efter nöjesarrangemang, nya konferenskoncept och vårens samarbete med Västanå Teater, spänner man nu bågen än högre inför hösten och tar ännu ett steg i berättartraditionens riktning. Under oktober–november 2009 sätter man upp farsen Pengarna eller Livet, och ser fram emot ett skrattfylld höst.

— Farsens namn säger väl nästan allt, säger Mattias Nord, vd på Quality Hotel Selma Lagerlöf. Visst är det nervkittlande med en så stor satsning när man ser alla mörka och illavarslande rubriker, men vi är helt övertygade om att det här är rätt satsning och har redan fått bra gensvar från olika håll. Jag såg farsen för en tid sedan, och jag skrattade så tårarna rann, och vi tror att det är just lite extra glädje som folk behöver när det mörknar ute.

Farsen är skriven av den brittiska humormästaren Ray Cooney som haft mångåriga succéer på West End i London. I Sverige känner vi honom bland annat genom Hotelliggaren och Kuta och Kör. Tidigare har Pengarna eller Livet spelats på Maximteatern i Stockholm under 1998, då med bland andra Brasse Brännström och Sissela Kyle i huvudrollerna.

— Vi siktar självklart på att få hit Sunneborna och värmlänningar, men tror även att det går att locka gäster från hela landet. Berättartraditionen är stark i Sunne, och det tror vi är en framgångsfaktor, säger Mattias Nord. Tusentals personer kommer varje sommar för att se främst Västanå teater, men även bygdespel och andra uppsättningar. Genom den här satsningen kan vi stärka vår position som mötesanläggninjg och bidra till att locka affärsgäster till Sunne.