nyheter
viktiga möten
Klimatförändringar ger stora effekter för Östersjön
– lokala åtgärder och samarbete nödvändigt.
stora möten
Ytterligare ett fullspäckat år
på Karlstad CCC.
Omvärldsanalys
Resandet i världen
ökade kraftigt under 2017.
Jubileum
Svenska Mässan
fyller 100 år.
på nytt uppdrag
Didier Scaillet
ny vd för SITE och SITE Foundation.
forskning skapar möten som skapar kunskap
Mittuniversitetet
blir partner i Treesearch.
på nytt uppdrag
Maria Larsson
ny CFO för AccorHotels Europa.
Hållbarhet
Så kan transporter flyttas
från lastbil till tåg.
möten skapar event event skapar möten
Mötesforum kring evenemangssäkerhet
till Halmstad.
Framtiden inbokad
Första kongressen värvad
SeaU i Helsingborg.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards förstärker den digitala kompetensen

Googlar man ordet ”hemsida” kommer det upp 75 600 000 träffar. Det är bara ett mått på att den digitala delen blir allt viktigare för ett företags brand experience, det vill säga varumärkesupplevelse. För att möta kundernas behov förstärker Nine Yards nu den digitala kompetensen genom att inkorporera specialistbyrån The Lamp i verksamheten.

Nine Yards spetsar till sitt erbjudande inom det digitala området genom att plocka in Johan Jansson och Adam Rehal som tidigare drivit byrån The Lamp.

Båda har gedigen erfarenhet från digitalt arbete - Johan som AD med inriktning på digital produktion och Adam har spjutspetskompetens inom webbutveckling.

– Efter sju år som specialister på eventmarketing så har vi konstaterat att vi måste se kommunikation som en kampanj över tid. Den digitala och sociala kommunikationen är nyckeln för att skapa bestående effekter, förklarar Janne Björge, vd på Nine Yards.

– Vi vet att varumärken som levererar på sitt löfte i varje möte med sin publik blir verkliga vinnare. Att framgång vilar på de känslor, tankar och bilder som dyker upp i huvudet när människor kommer i kontakt med ett varumärke. Och eftersom vi rör oss allt mer i den digitala världen så ökar också kundernas behov av digitala lösningar och mobila tjänster som är synkade med övrig kommunikation, säger Janne Björge.

– Det är strategiskt viktigt för oss att växa inom detta område och eftersom vi haft ett bra samarbete med The Lamp så blev det ett naturligt val.

Nine Yards är en event- och kommunikationsbyrå som hjälper kunden att skapa hängivna och lojala fans till sitt varumärke.