platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
företagsutveckling
Bra Mässor
köper del i Oxbridge Live Media.
föreningar som utvecklar världen
Göteborg
värd för Associations World Congress 2019.
På nytt uppdrag
Siri Wikander
blir ny Director of People Growth på Scandic Hotels.
Awards
Vinstregnet
över Brunkebergstorg fortsätter.
utvecklande möten
Mjukvarukonferensen STEW
kommer till Malmö 2018.
Grönaste staden
Bygget av Växjös nya stads- och stationshus
beräknas starta april 2018.
nordiska smaker
Finnair inleder samarbete med
Tommy Myllymäki.
Långtidshotell
Forenom
blir Airbnbs största partner inom affärsresor i Norden.
RSS
rss_icon
Länkar
Nya namn till Mediedagarna i Göteborg
Claire Aguilar, Patrick Liu, Mattias Göransson, Eva Hamilton, Kristian Luuk och Francine Cunningham, Mediedagarna i Göteborg – den nya mötesplatsen för aktörer från mediebranschens alla delar – kan nu presentera flera namn som kommer till Göteborg den 8-9 mars 2012, då Mediedagarna Meg genomförs för första gången.

Bland gästerna märks Claire Aguilar, ansvarig för programavdelningen hos Independent Television Service (ITVS), Patrick Liu, producent för bland annat Battlefield 3 hos spelföretaget Dice, Mattias Göransson, chefredaktör för tidningen Filter, samt Francine Cunningham, från European Newspaper Pulisher’s Association (ENPA).

Nya namn är också Bertil Ternert, hovets informationschef, tidigare SAS och Försvarsmakten, Eva Hamilton, vd, SVT, Ola Ahlvarsson, serieentreprenör och grundare av mer än 20 bolag däribland Result och SIME och Kristian Luuk, SVT.

Gäster som tidigare har presenterats är Peter Barron, Googles chef för externa relationer i Europa, Mellanöstern och Afrika, Lisa Osborne, grundare av Jigsaw Global, Aaqil Ahmed, chef för BBC-redaktionen Religion and Ethics, Paul Lewis från The Guardian och konstnären och arkitekten Rosan Bosch.

Meg vill inspirera och utmana

– Målet med Meg är att samla människor med olika typer av kunskap och erfarenheter för att bjuda in till samtal som kan inspirera, utmana och överraska. När vi idag släpper fler namn och alla tider kan jag konstatera att det känns fantastiskt att så många intressanta och engagerande människor valt att delta, säger Åsa Bernlo, ansvarig för Meg.

Programmet innehåller frågor om allt från teknik till yttrandefrihet. Det handlar om innovation, politik, affärer, ansvar och etik samt nya aktörer. I seminarierna medverkar också bland andra Tidningsutgivarna, Sveriges kommunikationsbyråer, ElektronikBranschen, Sveriges Tidskrifter, Svenska Journalistförbundet och Sveriges Radio och SVT. Läs mer här

Tanken med Meg är att skapa en nordisk mötesplats där såväl etablerade branschaktörer som allmänintresserad publik kan mötas, öka sina kunskaper, utbyta idéer, utveckla affärer, underhållas, utmanas och bli överraskade.

För uppdateringar och fler medverkande följ www.meg.se Där finns också mer information om Meg.