Radisson Hotel Group har tillkännagett utnämningen av Natasha Borovic Lindén som ny marketing director. I denna roll kommer Natasha att leda marknadsförings- och kommunikationsteamet för Norden, Benelux, Storbritannien och Irland. Hon kommer att ansvara för att stärka Radisson Hotel Groups varumärke och vidareutveckla hotellupplevelserna i dessa regioner.

”Jag ser fram emot att, tillsammans med vårt fantastiska team, fortsätta bygga och stärka Radisson Hotel Group varumärke. Vårt mål är att skapa inspirerande upplevelser för våra gäster och driva innovation i alla led”, säger Natasha Borovic Lindén, area marketing director, Northern Europe, Benelux, UK & Ireland, Radisson Hotel Group.

Med över 20 års erfarenhet av marknadsföring, inklusive sju år på Radisson Hotel Group, har Natasha en gedigen bakgrund inom strategisk varumärkesutveckling och nyskapande marknadsstrategier. Tidigare var hon nordisk B2B marknadschef på Viacom, där hon ansvarade för varumärken som MTV, Nickelodeon och Comedy Central. Hon har också arbetat för The Walt Disney Company och på Aller Media, där hon utvecklade prisbelönta koncept som ELLE Decoration Swedish Design Awards och Cafés Stora Modepris.

I sin nya roll kommer Natasha att fokusera på att utveckla innovativa och strategiska initiativ som stärker varumärkets position, engagerar nuvarande hotellgäster och lockar nya målgrupper. Hennes engagemang och omfattande erfarenhet kommer att vara en värdefull tillgång i arbetet med att fortsätta stärka Radisson Hotel Groups framgång och tillväxt på den nordiska och europeiska marknaden.

”Det är en spännande tid för Radisson Hotel Group och jag ser fram emot att fortsätta utveckla starka relationer med våra gäster och skapa engagerande och minnesvärda upplevelser”, tillägger Natasha Borovic Lindén.