Malin Qvarnström tar över som vd för Brinc Relations, medan avgående vd Stefan Åsbrink istället ska ägna sig åt det han är bäst på: kundrelationer. Brinc Relations hjälper företag och organisationer med det som kallas ”upplevelsebaserad kommunikation”. Men vad betyder det?
”Det handlar om att vi planerar, regisserar och producerar kommunikation i levande möten, allt från medarbetardagar och chefsmöten till konferenser, invigningar och jubiléer”, säger Malin Qvarnström.
Ni säger också att ni ”stärker varumärken inifrån”, vad menar ni med det?
”Varumärken måste byggas från medarbetarnas förståelse och känsla, och vi ser som vår uppgift att på riktigt göra människor delaktiga i de budskap och värden företaget vill kommunicera. Vi förändrar inte vårt erbjudande, men inför 2024 ser företaget lite annorlunda ut. Malin har tagit plats som delägare och även tagit över min roll som vd.”
”Det finns nog inget steg jag hellre skulle vilja ta. Jag har jobbat på Brinc i fem år och älskar det vi arbetar med. Jag ser vilken enorm skillnad vi kan göra, och att få förtroendet att leda oss och våra kundsamarbeten framåt känns helt fantastiskt”, säger Malin Qvarnström.
”Det som händer är bara att min roll blir lite friare. Jag ser fram emot att fortsätta jobba med våra kunder, och med Malin som chef. Hon är en naturlig ledare och har visat att hon är en drivande kraft för Brincs framtid”, säger Stefan Åsbrink.
Vad tror ni då om framtiden? Finns det plats för ”mänskliga möten” när alltmer av vår kommunikation sker digitalt?
”Vi skapar digitala mötesmiljöer också, vilket är ett fantastiskt komplement. Men det är vår övertygelse att ju mer digital tillvaron blir, desto större blir behovet av att få mötas på riktigt och koppla ihop människor känslomässigt, inte bara tekniskt. Så, absolut, vi tror verkligen på framtiden”, säger Malin Qvarnström.