Stockholmsmässan har rekryterat Anna-Karin Werner till tjänsten som affärsområdeschef för avdelningen Kongresser och Guest Events. Hon har under många år arbetat inom besöksnäringen och kommer närmast från Openology som hon grundat och varit vd för. Dessförinnan har hon arbetat under många år som marknads- och försäljningschef för Sheraton Stockholm Hotel. Anna-Karin Werner tillträder tjänsten den 4 september.
”Anna-Karin har precis det Stockholmsmässan söker, en erfaren förändringsledare med starkt försäljningsfokus som under många år arbetat med internationell försäljning inom möten och events och hon har också lång erfarenhet av att marknadsföra destinationen Stockholm och Sverige. Vi ser verkligen fram emot att hälsa Anna-Karin välkommen till vårt team”, säger Camilla Hållbro, CCO Stockholmsmässan.
Genom rekryteringen av Anna-Karin så kommer Stockholmsmässan få ny viktig kompetens som stärker arbetet med att locka internationella aktörer och svenska arrangörer till mässan i Älvsjö.
”Stockholmsmässan är en fantastisk mötesanläggning och jag ser framemot att tillsammans med teamet skapa och leverera möten i världsklass för både den internationella och nationella besökaren. Stockholm är en destination som ligger i framkant, är innovativ, och erbjuder hållbarhet, tillgänglighet och är en mycket attraktiv plats att arrangera möten och events på. Detta skall vi lyfta fram på bästa tänkbara sätt tillsammans med våra partners”, säger Anna-Karin Werner.