Jannicka Jingryd kommer att leda Quality Hotel i Norden. Rekryteringen innebär att samtliga hotellkedjor inom Strawberry har fått en ny kedjedirektör inom tre månader.
Strawberry går in i framtiden med ett toppat team efter att Jannicka Jingryd rekryterats som ny vice president för Quality Hotel i Norden. Hon kommer närmast från Social Eatertainment Group där hon varit chief operating officer sedan 2020.
”Vi är otroligt glada att få Jannicka Jingryd med i teamet som vice president för Quality Hotel. Under sin karriär har hon tagit steg för steg och levererat på toppnivå oavsett vilken utmaning hon har ställts inför. Hennes tankar om hur Quality Hotel kan erbjuda ännu bättre gästupplevelser gör att vi ser fram emot att få henne med i startelvan”, säger Katalin Paldeak, chief operating officer för Strawberrys hotellkedjor.
Klättrat i graderna
Jannicka Jingryd började i servicebranschen efter gymnasiet och har sedan dess stannat kvar i branschen. Under 20 års tid har hon fått allt mer ansvar och nya utmaningar, och de senaste åren var hon Managing Director för TGI Fridays i Sverige och Norge innan hon 2020 rekryterades till Social Eatertainment Group som står bakom O’Learys, Harrys och Sing Sing Karaoke.
”Ända sedan jag blev arbetsledare när jag var servitris har jag varit fokuserad på att skapa bra team som levererar fantastiska upplevelser till gästerna. De senaste åren har jag fått möjlighet att arbeta mer strategiskt med varumärkes- och konceptutveckling, försäljning och marknadsföring samt tillväxt, men med fortsatt fokus på team- och medarbetarutveckling. Jag ser fram emot att lära känna nya kollegor på Quality Hotel och se hur min erfarenhet kan bidra”, säger tillträdande vp för Quality Hotel Norden, Jannicka Jingryd.
Starkt rekommenderad
Quality Hotel består för närvarande av 63 hotell i Norge och Sverige. Hotellen erbjuder mötes- och eventlokaler för olika tillfällen, samt restaurang eller serveringsalternativ. I och med transformationen till Strawberry står även Quality Hotel inför en utveckling av koncept och varumärke.
”Jingryds breda kompetensprofil och erfarenhet passar perfekt för att leda detta arbete. Hon är känd för att vara skicklig på att motivera sina team mot de uppsatta målen, och vi behöver någon med dokumenterade resultat när det gäller att engagera medarbetare i förändringen som Quality Hotel står inför. Hon kommer med de varmaste rekommendationerna, så vi har stora förväntningar på vad vi kan uppnå tillsammans”, säger Katalin Paldeak.