Clarion Hotel Sign tar nu hotellupplevelsen till en ny nivå genom att vara först i världen med att implementera Turnpikes system med smarta klockor för personalen. Målet är att erbjuda gästerna en bättre service genom att hotellet optimerar sin dagliga drift.
Clarion Hotel Sign har en vision om att öka livskvaliteten för såväl gäster som personal. Initiativ premieras som hjälper till med att uppfylla bolagets löfte om en mer personlig och passionerad upplevelse som överträffar gästernas förväntningar. Nu är hotellet först ut i världen med att koppla upp personalen med hjälp av Turnpikes system med smarta klockor.
”För hotellgästerna blir det nästan som magi, vi ser dem innan de ser oss. För oss i personalen blir jobbet mycket roligare och lättare”, säger Lia Djerf, receptionist, Clarion Hotel Sign.
Systemet möjliggör att rätt person alltid är på rätt plats i rätt tid för att överträffa gästernas förväntningar. För Clarion Hotel Sign är både gästnöjdhet och medarbetarnas välbefinnande alltid i fokus. Med Turnpike finns möjligheten att jobba proaktivt i de serviceinriktade avdelningarna såsom receptionen, konferensen, spa och restaurang. Medarbetarna får individuella meddelanden i sin smarta klocka om det till exempel behövs support i receptionen, om IT-support behövs till ett av konferensrummen eller om en gäst önskar hjälp på spaet. När en notis skickas vibrerar klockan och det är lätt för medarbetarna att prioritera och effektivisera. Diskret, effektivt och användarvänligt.
”På Clarion Hotel Sign är vi fast beslutna om att alltid gå i bräschen med innovation, alltid ligga i framkant och leverera ökad livskvalitet för såväl gäster som medarbetare. Med Turnpike så framtidssäkrar vi en bättre hotellupplevelse för alla som väljer oss – gäster och medarbetare”, säger David Viklund, hotelldirektör.
Genom denna optimering blir Clarion Hotel Sign först i hotellbranschen att jobba med en teknisk lösning som Turnpike. ”Vi på Turnpike är stolta och glada över att välkomna Clarion Hotel Sign som det första hotellet i världen som implementerar vår lösning. Vi ser att vi kan revolutionera hur hotellbranschen arbetar med personalen och gästbemötandet för att höja servicenivån och optimera driften av modern hospitality”, säger Carl Norberg, co-founder på Turnpike.