IBTM World, som äger rum på Fira i Barcelona den 28–30 november, har offentliggjort en andra omgång inspirerande talare till sitt konferensprogram, som alla kommer att ge deltagarna den kunskap och de verktyg som behövs för att odla en känsla av gemenskap i de evenemang som de skapar.

Nya keynotetalare tillkännages

Den andra nya keynotetalaren för dag två på IBTM World är Lars Silberbauer, global head of brand, marketing and digital på Olympics (Internationella olympiska kommittén). I sin presentation med titeln ’Building Cultural Legacies Amidst Disruption: Lessons from Lego, MTV, and the Olympics’, kommer Lars Silberbauer att ge ovärderliga insikter i hur varumärken som Lego, MTV och OS har byggt blomstrande samhällen i en tid av digitala distraktioner och globala utmaningar.

Utveckling av samhällen

Två kompletterande sessioner om samhällsbyggande kommer att äga rum på Main Stage på eftermiddagen dag två. I ’Give the People What They Want: Think you know your customer? Think again’ kommer tre erfarna marknadsförare som har representerat stora varumärken som Amazon, Twitter, Google, Facebook, Match Group, GQ och Wired att dela med sig av sina 360-graders marknadsföringsstrategier och avslöja hur de engagerar deltagarna före, under och efter evenemang för att skapa blomstrande gemenskaper som ökar engagemanget och konverteringsgraden.

I den andra sessionen: ’Communications and Content Strategy for 21st Century Event Businesses’, kommer experter på evenemangsmarknadsföring att diskutera utvecklingen av evenemangsmarknadsföring för långsiktig affärstillväxt. Charlotte Williams kommer tillsammans med Todd Hansen, executive producer, Web Summit, och Ella Kieran, svp marketing och director för WPPs Innovation Camp, Stream, att utforska konsten att skapa en perfekt kommunikationsplan och bygga upp en organisk community samtidigt som man rör sig bort från försäljningsdriven marknadsföring.

Kulturskapare från IBTM World

På den sista dagen kommer IBTM World att presentera sin efterlängtade ’Culture Creators’-rapport under en paneldiskussion med framstående evenemangsplanerare från branschen. Rapporten med titeln ’The World’s Best Business Events (And The People Who Create Them)’ kommer att fungera som en global temperaturkontroll av MICE-industrin och fördjupa sig i erfarenheter, utmaningar och ambitioner hos evenemangspersonal i den nya arbetsvärlden.

Claudia Hall, event director, IBTM World, kommenterar: “Att utveckla engagerade och passionerade gemenskaper kring de evenemang vi skapar är så viktigt. I en tid då allt fler distraheras och kopplas bort är det viktigt att ge delegaterna en plats där de kan träffas och utbyta idéer, väcka diskussioner och föra affärskulturen framåt. Det är därför som gemenskap är en viktig del av årets konferensprogram på IBTM World. Vi vill ge deltagarna den kunskap och de verktyg de behöver för att skapa uppkopplade communities året runt för sina evenemang.”

I år kan deltagarna på IBTM World ansluta sig och samarbeta på många olika sätt; både Welcome Party & Networking Hour kommer tillbaka och kommer återigen att vara öppna för alla delegater med gratis mat och dryck. En annan favorit, Club Night, kommer att återvända till Opium, där delegaterna kan få tillgång med sin IBTM World-bricka.

De som vill hålla meningsfulla samtal kan inte leta längre än till den helt nya funktionen, Workplace Revolution, ett unikt utrymme som uppmuntrar deltagarna att få kontakt med kollegor och inspirerande personer i en avslappnad, lägereldsliknande miljö.

För mer information var god besök IBTM World.