Den 20 mars 2025 slår ett fullbokat Bella Arena upp portarna för årets största mässa för mötes-, konferens- och eventköpare. Mer än 320 danska och internationella utställare är representerade på mässan och 30 procent av dem är nya på mässan.

Optimeet Messen 2025, Skandinaviens största inspirationsmässa för möten, konferenser och event, sätter rekord. Det är första gången mässan hålls i Bella Arena och de 7 000 kvadratmetrarna är fullbokade med både danska och internationella utställare. ”Vi ser fram emot att presentera mer än 320 inspirerande utställare som kommer att skapa en fantastisk dag med nyheter, innovativa produkter och exklusiva erbjudanden”, säger Ole Sorang, vd för Optimeet, organisationen bakom mässan.

Brett utbud av utställare

Bland utställarna på mässan finns ett brett spektrum av leverantörer som är redo att visa och berätta om allt de kan erbjuda företag och organisationer som behöver arrangera evenemang. Här kommer besökarna att kunna möta allt från kreativa teambuilding- och eventbyråer till gastronomiska pärlor, okonventionella mötesplatser, spännande destinationer och branschledande hotell och konferensanläggningar. Bland utställarna finns också leverantörer av AV- och IT-utrustning, underhållning, inredning, resor, transport med mera.

”Besökarna kommer att få en uppdatering av de senaste möjligheterna hos branschens utställare och kanske hitta just den leverantör som kan bidra till att göra deras nästa evenemang till en succé. Det är en unik möjlighet för alla som är involverade i planering, inköp och genomförande av möten, konferenser och evenemang”, säger Ole Sorang.

Professionella scener med fokus på kunskap och trender

Optimeet Messen 2025 har två professionella scener där besökarna kan bekanta sig med den senaste kunskapen och trenderna inom möten, konferenser och evenemang. Under hela dagen får deltagarna möjlighet att uppleva spännande och insiktsfulla sessioner där ett antal branschexperter fördjupar sig i högaktuella ämnen som AI och digital innovation, värdeskapande events, möten som strategiska verktyg, hållbarhet, mångfald med mera.

Bland talarna märks framtids- och medieanalytikern Christiane Vejlø, Tobias Ahlin, svensk designer och digital strateg, Sofia Ericsson, european Director för Amex Meetings & Events, samt en lång rad danska och internationella mötes- och evenemangsexperter.