platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Mässor & Möten
Trädgårdstrender
och tekniska framtidsspaningar på årets Elmia Garden.
skidåkning och möten
Nya storsatsningar i Stöten
Nytt snösystem, fler bäddar och utökad service.
mässor skapar möten
Meetings International
inleder ett nytt internationellt samarbete med en mässa i Jakarta.
event skapar möten
Karlstad CCC
storsatsar på mat och dryck.
hållbarhet
Meetx
har miljödiplomerat ECOC Conference 2017.
Varde ljus
Ljusevangelisten Svante Pettersson
talar på Light & Design.
events skapar möten
Halmstad
står värd för Jazzfesten 2018.
på nytt uppdrag
David Bergling
ny vd på designhotellet Nordic Light.
mässor skapar möten
Scandinavian Expo
öppnar vid Arlanda 2019/2020.
På nytt uppdrag
Joakim Lempiäinen
ny hotelldirektör på Scandic Lugnet Falun och Scandic Borlänge.
RSS
rss_icon
Länkar
Thoresta Herrgård belönad för bästa service
Thoresta Herrgård i Bro har fått utmärkelsen Bästa Service i årets upplaga av Congrex Konferenspris. Thoresta som satsar på måltidsupplevelser och värdskap vann med följande motivering: Genuin känsla av att sätta gästen främst förmedlades av all serviceinriktad personal. Vårt bästa var i fokus under hela vistelsen.

Thoresta Herrgård i nordvästra Stockholm, känt för sina förstklassiga matupplevelser, har mottagit Congrex Konferenspris 2011. Nomineringarna till priset baseras på 10 000 genomförda konferenser på anläggningar över hela Sverige och juryn från Congrex har utsett Thoresta Herrgård till vinnare i kategorin Bästa Service.

– Vi är mycket stolta över utmärkelsen eftersom vi ständigt fokuserar på värdskapet i vårt arbete. Vår ambition är att hela tiden överträffa gästernas förväntningar. Vi vill att våra gäster ska inspireras och vi ser varje gäst som en unik person vars önskemål har högsta prioritet, säger Pernilla Rehnberg, vd på Thoresta Herrgård.

Thoresta ser en konstant ökning av antalet gäster och bokningsförfrågningar. Tillsammans med systeranläggningarna Friiberghs Herrgård och Villa Aske Konferenser har man samma grundtanke om hur man bemöter gäster och samma mål att leverera högt över förväntan.

– Jag tror att en av anledningarna till vår utmärkelse beror på att vi bemöter med en familjär känsla och välkomnar gästerna in i vårt ”hem”. Vi har roligt, är stolta över den produkt vi levererar och våra gäster märker att trivseln är hög bland oss. Vi blir aldrig fulländade utan det gäller att fortsätta att alltid vara lyhörd. Responsen från våra gäster sporrar oss till vidareutveckling och vi jobbar kontinuerligt med kommunikation och personlig utveckling, säger Pernilla Rehnberg.

Det är tredje gången som Pernilla Rehnberg mottar Congrex Stora Konferenspris. Hon har genom andra anläggningar tidigare tilldelats pris för Bästa Service och Bästa Totalupplevelse.