platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
sustainability
Göteborg toppar världsranking
bland hållbara och innovativa städer.
e-Tourism
Spännande världskonferens i Jönköping
belyser framtidens turism.
nya kunskaper på väg
Världskongress ger nya affärer & insikter
- Adventure Travel World Summit till Sverige 2019.
mat och möten
Villa Sjötorp
återigen nominerade till Historic Hotel Gourmet Award.
EXPECT
Västerås först ut med virtuellt showroom
för att locka turister och nya företag.
Flygnytt
Emirates lanserar nya kabiner
till sin Boeing 777-flotta.
Sustainability
Internationell hållbarhetskonferens
vid Ekonomihögskolan i Lund.
200 deltagare
​Grön infrastruktur
fyller Vattendagarna i Halmstad.
Omvärldsanalys
Digitalt fokus ger 13% lyft för Danmark
på tyska mötesmarknaden.
Mat & Möten
Nya kökschefer när Park Inn by Radisson Lund
satsar på bistromeny med lokala råvaror,
RSS
rss_icon
Länkar
Ovation Global DMC vill ha partners på 100 marknader

Ovation Global DMC, med basen i Dublin på Irland, har dragit igång ett strategiskt partnerprogram för att snabbt finnas på 100 marknader i världen. För att få vara med i det strategiska partnerprogrammet måste man vara landets ledande DMC och dessutom väljas av Ovation som samarbetspartner. För att överhuvudtaget komma i fråga måste man dessutom ha en bra ställning på sin marknad, ett bra rykte och ekonomi, samt icke minst kunna leverera det bästa man kan köpa för pengar när det gäller DMC-frågor på den marknaden.

I det pågående programmet har man hittills valt partners i Grekland, Ungern, Malta, Marocco, Polen och Turkiet. Diskussioner pågår i Australien, de baltiska länderna, Costa Rica, Kroatien, Finland och Portugal.

Under 2008 etablerade Ovation en strategisk allians med The DMC Network, ett konsortium av DMCer på 36 destinationer över USA och Kanada. Detta gör att Ovation i dagsläget finns på 60 destinationer inkluderande de egna 18 kontoren. I Sverige finns Ovation i Stockholm och i Göteborg.

– För att bli en sant global DMC-spelare måste vi finnas på 100 marknader, säger Ovations båda vd:ar Patrick Delaney och Pádraic Gilligan. Vi kommer att nå dit i en kombination av att starta nya egna kontor, uppköp av etablerade DMCer och genom att expandera vårt partnerprogram.