platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
sustainability
Göteborg toppar världsranking
bland hållbara och innovativa städer.
e-Tourism
Spännande världskonferens i Jönköping
belyser framtidens turism.
nya kunskaper på väg
Världskongress ger nya affärer & insikter
- Adventure Travel World Summit till Sverige 2019.
mat och möten
Villa Sjötorp
återigen nominerade till Historic Hotel Gourmet Award.
EXPECT
Västerås först ut med virtuellt showroom
för att locka turister och nya företag.
Flygnytt
Emirates lanserar nya kabiner
till sin Boeing 777-flotta.
Sustainability
Internationell hållbarhetskonferens
vid Ekonomihögskolan i Lund.
200 deltagare
​Grön infrastruktur
fyller Vattendagarna i Halmstad.
Omvärldsanalys
Digitalt fokus ger 13% lyft för Danmark
på tyska mötesmarknaden.
Mat & Möten
Nya kökschefer när Park Inn by Radisson Lund
satsar på bistromeny med lokala råvaror,
RSS
rss_icon
Länkar
Springconf vinnare av Gyllene Hjulet 2011

Eventbyrån Springconf levererade det bästa företagsinterna eventet i Sverige under 2010. Det ansåg juryn för Gyllene Hjulet, tävlingen för de bästa svenska projekten inom sponsring och event, som arrangeras av Sponsrings & Eventföreningen.

– Vi är såklart oerhört stolta över att ha vunnit detta prestigefyllda pris. Vår affärsidé är att bygga varumärken både internt och externt genom event, och vi har genom detta pris fått en oerhört tydlig bekräftelse på att vi ligger i framkant i branschen på detta, säger Springconfs vd, Henrik Lundqvist.

Springconf grundades september 2008, och den unga byrån har på kort tid blivit en av de viktigaste eventaktörerna på marknaden. Byrån, med åtta anställda, fördubblade under 2010 sin omsättning till drygt 25 miljoner kronor, och trenden fortsätter uppåt. 2011 väntas omsättningen landa på runt 45 miljoner kronor.

– Vi fortsätter vår expansion, och har vunnit flera stora konton den senaste tiden. Vårt mål är att arbeta på en strategisk nivå med våra kunder, och att hjälpa dem att utveckla sitt varumärke genom att leverera förstklassiga event. För att lyckas med detta kommer vi att under året ytterligare behöva stärka upp vår personalstyrka med bred erfarenhet av eventmarknaden, fortsätter Henrik Lundqvist.