platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Mässor & Möten
Trädgårdstrender
och tekniska framtidsspaningar på årets Elmia Garden.
skidåkning och möten
Nya storsatsningar i Stöten
Nytt snösystem, fler bäddar och utökad service.
mässor skapar möten
Meetings International
inleder ett nytt internationellt samarbete med en mässa i Jakarta.
event skapar möten
Karlstad CCC
storsatsar på mat och dryck.
hållbarhet
Meetx
har miljödiplomerat ECOC Conference 2017.
Varde ljus
Ljusevangelisten Svante Pettersson
talar på Light & Design.
events skapar möten
Halmstad
står värd för Jazzfesten 2018.
på nytt uppdrag
David Bergling
ny vd på designhotellet Nordic Light.
mässor skapar möten
Scandinavian Expo
öppnar vid Arlanda 2019/2020.
På nytt uppdrag
Joakim Lempiäinen
ny hotelldirektör på Scandic Lugnet Falun och Scandic Borlänge.
RSS
rss_icon
Länkar
Meetmasters köper Metly

Event och kommunikationsbyrån Meetmasters AB är inne i en stark tillväxtfas. Byrån omsätter ca 85 miljoner under 2009 (55+19 i ett kompletterande resegarantiföretag) och trots en generell avmattning i branschen, så förutspås året visa fortsatt tillväxt.

– Under 2009 har efterfrågan på paketerade events gått i taket och Meetmasters startade ett dotterbolag, Eventavdelningen AB under april 09, för att bli ”bäst i klassen” med separat bemanning, egna ambitioner och ett eget arbetssätt, säger Janne Björge, vd för Meetmasteras.

Sedan starten i april har Eventavdelningen kompletterat Meetmasters gentemot både befintliga kunder, men framförallt mot helt nya ytor, kunder som inte använt sig av eventbyråer tidigare. Som ett steg i utvecklingen och en ambition på nordisk nivå, så förvärvar Meetmasters nu Metly. Metly Sverige AB grundades 1999 och är idag en totalleverantör av event. Metly erbjuder Sveriges bredaste utbud av paketerade event som, under 2008 upplevdes av mer än 13 000 personer. Metly omsatte 47 miljoner under 2007.

Janne Björge tar rollen som vd med ambitioner att smälta samman bolagen, utveckla kund och leverantörsrelationerna.

– Visst har Metly tappat nyckelpersoner, men vi har för avsikt att bemanna företaget med 4-6 projektledare, kanske upp emot tio medarbetare inom ett år. Vi har köpt varumärket Metly och ser det som ett nyckelfärdigt företag. Vi får 2-3 förfrågningar per vecka. Den som inte anser att detta är värt något har ju heller inte köpt bolaget. Vi tror självfallet på en potential tillbaka till den tidigare nivån. Sedan får vi fortsätta därifrån, säger Janne Björge.