platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
events skapar möten
UEFA Europa League Finalen
generade 290 miljoner till Stockholmsregionen.
på nytt uppdrag
Yasuragi anställer
Markus Hellgren som ny Trevenue Manager.
på nytt uppdrag
Karin Mäntymäki
från Visit Stockholm ny ordförande för Swedish Network of Convention Bureaus.
På nytt uppdrag
UKK rekryterar konferenschef
med Uppsalarötter och internationell erfarenhet.
innovation
Clarion Hotels
lanserar ny teknisk lösning för roligare möten.
på nytt uppdrag
Pointpeople
rekryterar Zofie Sandman.
hotellnytt
Best Western
lanserar varumärket Sure Hotel.
nytt hotell nya möten
Downtown Camper Hotel Stockholm
uppmuntrar till äventyr och hållbar livsstil
kongresser utvecklar staden
Byggstart
för Clarion Hotel SeaU Helsingborg.
stor lokal för stora events
Eventsalen på Quality Hotel Friends
öppnar 1 februari 2018.
RSS
rss_icon
Länkar
Varumärkesarbete förändrar Utsikten Meetings

Utsikten Meetings i Nynäshamn är en av konferensanläggningarna i Sverige som det hörs mest om just nu. De är med i tv-serien Konferensresan som sänds i Kanal 5, de lyfter sin musikprofil till nya höjder med egenproducerad musik och har fått rejält förbättrad tillgänglighet i och med den nya motorvägen till Nynäshamn.

Förutom tv-programmet och tillhörande blogg – där medarbetarna bloggar om inspelningarna och sin vardag – har Utsikten Meetings i Nynäshamn tagit fram en ny hemsida och profilerar sig tydligare. Gäster kommer på många sätt att möta ett nyare och fräschare Utsikten Meetings.

– Vi förstärker vår unika musikprofil där vi lyfter fram musiken med kärlek och mat. Nu kör vi tillexempel ett Musikquiz på vår webb och framöver kommer vi till exempel att samarbeta med körer och musiker som jammar och skriver låtar hos oss. Förändringarna är resultatet av ett omfattande varumärkesarbete, säger Elisabeth Schmidt, marknads- och försäljningschef.

Utsikten Meetings, som storleksmässigt med sina 22 000 kvadratmeter och 20 möteslokaler, där den största tar 450 personer, kan närmast jämföra sig med några av landets kongresshallar. Stor betydelse för Utsiktens uppsving har den nya motorvägen RV 73 som förbättrat läget och tillgängligheten markant.

– Den nya motorvägen är fantastisk för oss och för hela Nynäshamn. Nu tar man sig hit från Centralen i stockholms city på 30 minuter. Vi ser redan nu en ökning i antalet gäster, säger Elisabeth Schmidt.

 

Foto: Elisabeth Schmidt, marknads- och försäljningschef, Utsikten Meetings i Nynäshamn.