platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
if you build it they will come
Lund
bygger sin kongress- och kulturanläggning.
delad kunskap
Endast en fjärdedel
har kontakt med familjen när de är ute på en affärsresa.
+16 procent
​Svenska Möten
spår bra mötesår 2018.
mötesindustrinytt
Convenes Hosted Buyer-program
når nya rekord 2018.
Mat & Möten
Karlstad CCC
startar matprogrammet ”Någonting att äta”.
sustainability
Göteborg toppar världsranking
bland hållbara och innovativa städer.
e-Tourism
Spännande världskonferens i Jönköping
belyser framtidens turism.
nya kunskaper på väg
Världskongress ger nya affärer & insikter
- Adventure Travel World Summit till Sverige 2019.
mat och möten
Villa Sjötorp
återigen nominerade till Historic Hotel Gourmet Award.
EXPECT
Västerås först ut med virtuellt showroom
för att locka turister och nya företag.
RSS
rss_icon
Länkar
Ystad Saltsjöbad ökar kapaciteten med 25 procent
I dagarna har arbetet med en tillbyggnad av 29 nya rum på Ystad Saltsjöbad påbörjats, vilket medför en ökning från 110 till 139 rum. Dessutom tillkommer en efterlängtad svit, högt upp under taket, med två uteplatser och en terrass på 25 kvadratmeter ut mot havet. Som byggt för rockstjärnor!

Tillbyggnaden kommer att sammanlänka två av byggnaderna och även ge plats för ett antal mycket fina handikappanpassade rum och hiss. Arbetet som knyter ihop hotellet förväntas vara klart lagom till sommarens högsäsong.

Ystad Saltsjöbad har en längre tid upplevt att efterfrågan på rum vid stora konferenser och under helger varit större än vi haft möjlighet att erbjuda. Detta tillsammans med behovet av bättre handikappanpassning har föranlett investeringen i de nya rummen.

Tillbyggnaden kommer tillsammans med Ystad Saltsjöbads unika utbud att ytterligare stärka positionen som ett av Nordens bästa spa- och konferenshotell.

– Detta är en mycket stor satsning för oss men vi ser väldigt ljust på framtiden och det ligger helt i vår linje att vara offensiva, trendsättande och nyskapande, säger Anders Nilsson, vd. Vi nöjer oss dock inte utan kommer lansera andra nyheter kontinuerligt.