platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
sustainability
Göteborg toppar världsranking
bland hållbara och innovativa städer.
e-Tourism
Spännande världskonferens i Jönköping
belyser framtidens turism.
nya kunskaper på väg
Världskongress ger nya affärer & insikter
- Adventure Travel World Summit till Sverige 2019.
mat och möten
Villa Sjötorp
återigen nominerade till Historic Hotel Gourmet Award.
EXPECT
Västerås först ut med virtuellt showroom
för att locka turister och nya företag.
Flygnytt
Emirates lanserar nya kabiner
till sin Boeing 777-flotta.
Sustainability
Internationell hållbarhetskonferens
vid Ekonomihögskolan i Lund.
200 deltagare
​Grön infrastruktur
fyller Vattendagarna i Halmstad.
Omvärldsanalys
Digitalt fokus ger 13% lyft för Danmark
på tyska mötesmarknaden.
Mat & Möten
Nya kökschefer när Park Inn by Radisson Lund
satsar på bistromeny med lokala råvaror,
RSS
rss_icon
Länkar
Scandics gäster är nöjdast i Europa

Rapporten "2010 European Hotel Guest Satisfaction Index Study", som ges ut av JD Power and Associates, visar att Scandic rankas högst när det gäller kundnöjdhet i kategorin mid-scale full service. I studien, som genomförs varje år, har över 14 400 hotellgäster över hela Europa tillfrågats om hur nöjda de varit med sina besök. Nyligen fick Anders Ehrling, koncernchef och vd för Scandic, tillsammans med Scandics Sverigechef Martin Cryedt ta emot utmärkelsen i Stockholm.

JD Power and Associates är ett globalt marknadsundersökningsföretag som i sin årliga rapport kartlägger den totala kundnöjdheten, baserad på sju bedömnings-punkter; hotellrum, kostnad och avgifter, hotellfaciliteter, in- och utcheckning, mat och dryck, service samt bokning. I år bedömdes sammanlagt 35 hotellkedjor i Europa. Kedjorna delas i fyra kategorier; upper upscale, upscale, mid-scale full service och economy.

Scandic rankar högst av hotellen i kategorin mid-scale full service och får bäst betyg på bedömningspunkterna service samt in- och utcheckning.

I rapporten betonas vikten av god service. Servicen ger konkurrens-fördelar, speciellt viktigt idag när produkter och tjänster lätt kan kopieras. 2010 European Hotel Guest Satisfaction Index Study visar tydliga samband mellan kundmöten och kundnöjdhet – kundnöjdheten stiger med antalet möten mellan gäst och medarbetare.

 

Bilden: Martin Creydt, Sverigechef  och Anders Ehrling, koncernchef och vd för Scandic.