platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
mötesindustrinytt
Convenes Hosted Buyer-program
når nya rekord 2018.
Mat & Möten
Karlstad CCC
startar matprogrammet ”Någonting att äta”.
sustainability
Göteborg toppar världsranking
bland hållbara och innovativa städer.
e-Tourism
Spännande världskonferens i Jönköping
belyser framtidens turism.
nya kunskaper på väg
Världskongress ger nya affärer & insikter
- Adventure Travel World Summit till Sverige 2019.
mat och möten
Villa Sjötorp
återigen nominerade till Historic Hotel Gourmet Award.
EXPECT
Västerås först ut med virtuellt showroom
för att locka turister och nya företag.
Flygnytt
Emirates lanserar nya kabiner
till sin Boeing 777-flotta.
Sustainability
Internationell hållbarhetskonferens
vid Ekonomihögskolan i Lund.
200 deltagare
​Grön infrastruktur
fyller Vattendagarna i Halmstad.
RSS
rss_icon
Länkar
Ny turistservicechef på Stockholm Visitors Board
Eva Camél blir ny chef för affärsområdet Turistservice inom Stockholm Visitors Board, med ansvar för bland annat Stockholmskortet, hotellbokningen, de 300 virtuella turistbyråerna Stockholmspanelen samt Stockholm Tourist Centre. Eva har en bakgrund från turist- och servicebranschen och kommer närmast från en tjänst som projektledare för Event Stockholm samt från en liknande tjänst på Congress Stockholm. Eva tillträder sin nya tjänst den 1 augusti 2009.
– Eva har en gedigen bakgrund inom besöksnäringen och hon är som klippt och skuren för tjänsten. Evas arbete kännetecknas av en hög servicekänsla samt effektivitet och hon blir ett värdefullt tillskott för mottagarservicen i Stockholm och till ledningen inom SVB, säger Peter Lindqvist vd på Stockholm Visitors Board.
Eva Camél har en stor erfarenhet från turismsektorn bland annat som hotellchef på Hotel Kung Carl samt som gruppkoordinator på Congrex där hon bland annat arbetade med internationella hotellavtal för kongresser i utlandet. Från Congrex värvades hon som projektledare till Congress Stockholm inom Stockholm Visitors Board, med ansvar för stora kongresser som exempelvis ERS (European Respiratory Society).
– Stockholms varumärke är starkt men konkurrensen från andra destinationer är stor. Att ha en bra mottagandeservice är en stor konkurrensfördel som vi ska värna om. Det ska kännas redan när man landar på flygplatsen att besökaren valt rätt destination. Stockholm ska präglas av en hög servicenivå och servicekänsla. Vi fortsätter också att utveckla det såkallade ambassadörsskapet. Vi vill få Stockholmaren att förstå vikten av att ge ett bra bemötande och värna om vår turism, säger Eva Camél.