platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
mässor skapar möten
Scandinavian Expo
öppnar vid Arlanda 2019/2020.
På nytt uppdrag
Joakim Lempiäinen
ny hotelldirektör på Scandic Lugnet Falun och Scandic Borlänge.
innovation skapar möten
Smart klädd
i 100 procent svenskt papper.
hotellnytt
Scandic Hotels
expanderar ytterligare i Köpenhamn.
affärer
Scan X Group
har köpt DMC Scandinavian Incentives.
events skapar möten
UEFA Europa League Finalen
generade 290 miljoner till Stockholmsregionen.
på nytt uppdrag
Yasuragi anställer
Markus Hellgren som ny Trevenue Manager.
på nytt uppdrag
Karin Mäntymäki
från Visit Stockholm ny ordförande för Swedish Network of Convention Bureaus.
På nytt uppdrag
UKK rekryterar konferenschef
med Uppsalarötter och internationell erfarenhet.
innovation
Clarion Hotels
lanserar ny teknisk lösning för roligare möten.
RSS
rss_icon
Länkar
Ny turistservicechef på Stockholm Visitors Board
Eva Camél blir ny chef för affärsområdet Turistservice inom Stockholm Visitors Board, med ansvar för bland annat Stockholmskortet, hotellbokningen, de 300 virtuella turistbyråerna Stockholmspanelen samt Stockholm Tourist Centre. Eva har en bakgrund från turist- och servicebranschen och kommer närmast från en tjänst som projektledare för Event Stockholm samt från en liknande tjänst på Congress Stockholm. Eva tillträder sin nya tjänst den 1 augusti 2009.
– Eva har en gedigen bakgrund inom besöksnäringen och hon är som klippt och skuren för tjänsten. Evas arbete kännetecknas av en hög servicekänsla samt effektivitet och hon blir ett värdefullt tillskott för mottagarservicen i Stockholm och till ledningen inom SVB, säger Peter Lindqvist vd på Stockholm Visitors Board.
Eva Camél har en stor erfarenhet från turismsektorn bland annat som hotellchef på Hotel Kung Carl samt som gruppkoordinator på Congrex där hon bland annat arbetade med internationella hotellavtal för kongresser i utlandet. Från Congrex värvades hon som projektledare till Congress Stockholm inom Stockholm Visitors Board, med ansvar för stora kongresser som exempelvis ERS (European Respiratory Society).
– Stockholms varumärke är starkt men konkurrensen från andra destinationer är stor. Att ha en bra mottagandeservice är en stor konkurrensfördel som vi ska värna om. Det ska kännas redan när man landar på flygplatsen att besökaren valt rätt destination. Stockholm ska präglas av en hög servicenivå och servicekänsla. Vi fortsätter också att utveckla det såkallade ambassadörsskapet. Vi vill få Stockholmaren att förstå vikten av att ge ett bra bemötande och värna om vår turism, säger Eva Camél.