platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
mässor skapar möten
Scandinavian Expo
öppnar vid Arlanda 2019/2020.
På nytt uppdrag
Joakim Lempiäinen
ny hotelldirektör på Scandic Lugnet Falun och Scandic Borlänge.
innovation skapar möten
Smart klädd
i 100 procent svenskt papper.
hotellnytt
Scandic Hotels
expanderar ytterligare i Köpenhamn.
affärer
Scan X Group
har köpt DMC Scandinavian Incentives.
events skapar möten
UEFA Europa League Finalen
generade 290 miljoner till Stockholmsregionen.
på nytt uppdrag
Yasuragi anställer
Markus Hellgren som ny Trevenue Manager.
på nytt uppdrag
Karin Mäntymäki
från Visit Stockholm ny ordförande för Swedish Network of Convention Bureaus.
På nytt uppdrag
UKK rekryterar konferenschef
med Uppsalarötter och internationell erfarenhet.
innovation
Clarion Hotels
lanserar ny teknisk lösning för roligare möten.
RSS
rss_icon
Länkar
Formex: Speed Meeting och kontemplation i Buffé Happy Dining – Meet & Eat

I utställningen och scenområdet Happy Dining – Meet & Eat på Formex, bjuds besökaren på en dagens Happy Feeling över en lunch eller till en kopp kaffe. Happy Dining har skapats för att inspirera till nya möten och samtal genom en ombonad hemkänsla med glada och lite galna inslag.

Det finns alltid något att fira tycker Jarmo Toivanen och Elin Wallén från Creative Force, som har sammanställt scenområdet och restaurangen i utställningen Buffé Happy Dining – Meet & Eat i den nybyggda delen av A-hallen. Den känslan vill de förmedla med en glad, aktiv plats med mycket färg, mönster och inspirerande installationer.

– Vi vill att området ska inspirera till nya möten och spännande samtal. Kanske blir det en lunch i ombonad hemmiljö eller ett Speed Meeting över en kopp kaffe i stadsmiljö. Kräver stunden egen kontemplation, är det bara att ta sig en kanelbulle och slå sig ned i en stor hjärtformad kudde under ett träd. Tänk på att din dag bara är din dag! säger Jarmo Toivanen och Elin Wallén.

Inom området används det skrivna ordet för att uttrycka värderingar och yttringar i tiden. Det finns också en interaktiv del i utställningen som ger besökaren möjlighet att på en stor bildskärm uttrycka sin Happy-feeling för dagen.

Creative Force arbetar främst med kreativa säljmiljöer och varupresentationer med fokus på mode och inredning.

Formex äger rum 12-15 augusti 2010 på Stockholmsmässan. Formex är mötesplatsen för nyheter, affärer, trender, kunskap och inspiration. Mässan anordnas två gånger per år med 850 utställare, 25 000 fackbesökare och 800 medierepresentanter.