platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
sustainability
Göteborg toppar världsranking
bland hållbara och innovativa städer.
e-Tourism
Spännande världskonferens i Jönköping
belyser framtidens turism.
nya kunskaper på väg
Världskongress ger nya affärer & insikter
- Adventure Travel World Summit till Sverige 2019.
mat och möten
Villa Sjötorp
återigen nominerade till Historic Hotel Gourmet Award.
EXPECT
Västerås först ut med virtuellt showroom
för att locka turister och nya företag.
Flygnytt
Emirates lanserar nya kabiner
till sin Boeing 777-flotta.
Sustainability
Internationell hållbarhetskonferens
vid Ekonomihögskolan i Lund.
200 deltagare
​Grön infrastruktur
fyller Vattendagarna i Halmstad.
Omvärldsanalys
Digitalt fokus ger 13% lyft för Danmark
på tyska mötesmarknaden.
Mat & Möten
Nya kökschefer när Park Inn by Radisson Lund
satsar på bistromeny med lokala råvaror,
RSS
rss_icon
Länkar
Elin Stenman ny marknadschef på Destination Eskilstuna

Den 1 september tillträder Elin Stenman den nya tjänsten som marknadschef på Destination Eskilstuna. Elin Stenman har arbetat i organisationen sedan 2012, sedan 2015 med ett allt större ansvar för varumärkesarbetet under konceptet Eskilstuna gör evolution. Nu effektiviseras arbetet med att göra destinationen och platsvarumärket Eskilstuna känt.

– Jag är ny i den här rollen men jag känner till förutsättningarna väl och vet att vi måste göra hårda prioriteringar för att få ut så hög effekt som möjligt med begränsade resurser. Vi är en kommun med många tillgångar och stor potential, men Eskilstuna är tyvärr relativt okänt både i Mälardalen och övriga Sverige, säger Elin Stenman.

Under 2016 växte marknadsavdelningen med en digital marketing manager och ytterligare en kommunikatör. Från och med 1 september kommer även turistbyråns personal att hamna under den nya marknadschefens ansvar. Antalet besökare till turistbyrån har minskat under flera år medan kontakterna i digitala kanaler ökar. Turistinformatörerna kommer därför under lågsäsong att arbeta från Rothoffsvillan, tillsammans med övriga marknadsavdelningen. De nås via telefon och digitala kanaler och den tid som frigörs kommer att läggas på att utveckla digital turistinformation. Centrum1 på Fristadstorget blir under perioden en av ett tiotal infopoints i kommunen, där man erbjuder en enklare turistinformation.

– Genom de förändringar vi gör nu och att jag tar plats i ledningsgruppen så blir det tydligare att marknadsföring av varumärket Eskilstuna är ett eget affärsområde med egna prioriteringar och inte i första hand en stödfunktion för övriga områden. Jag ser fram emot att vi ska kunna arbeta mer systematiskt med marknadsföring av destinationen Eskilstuna, säger Elin Stenman.