platsannonser
Uppsala Konsert & Kongress söker:
Projektledare konferens
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
nyheter
Omvärldsanalys
Rekord igen
– besöksnäringen i Swedish Lapland omsätter 6,5 miljarder.
på nya uppdrag
Ny marknadsansvarig
och projektledare till Destination Uppsala.
Nytt uppdrag
Umeå Congress
tecknar ett treårigt kongress avtal med yrkesförening.
på nytt uppdrag
Ny köksmästare
på Högberga Gård.
på nytt uppdrag
Åsa Keim
ny COO hos Easyfairs Göteborg.
Omvärldsanalys
Internationella besökare
stod för 45 procent av övernattningarna i Stockholm under juni.
Omvärlddsanalys
Resandet fortsatte att öka under juli månad
Swedvias flygplatser ökade tio procent.
omvärlddsanalys
Ibtm Events
slår samman Nord- och Sydamerika-mässorna.
mat och möten
Gothia Towers
får ny italiensk restaurang.
mässmediet
Nu öppnar Stora Nolia
– en av Skandinaviens största besöksmässor
RSS
rss_icon
Länkar
Internationellt möte kring E-learning till Jönköping

Några av Europas och världens ledande forskare och praktiker inom e-learning samlas i Jönköping 13-16 juni 2017. EDEN Annual Conference arrangeras på Jönköping University, Högskolan för lärande och kommunikation. Där presenteras den senaste forskningen och utvecklingsprojekt inom e-lärande och distansutbildning för flera hundra deltagare från sex kontinenter.

European Distance and E-learning Network (EDEN) är en internationell samverkansplattform för institutioner och privatpersoner som arbetar med e-learning, open education och distansundervisning med säte i Budapest. EDEN Annual Conference är årets viktigaste arena för publicering och samverkan för framstående experter och praktiker från näringslivet, politik och akademin. Värdstaden Jönköping tar 2017 över stafettpinnen från städer som Budapest (2016), Barcelona (2015), och Zagreb (2014).

– The board decided for Jönköping University as host for EDEN Annual Conference after a thorough selection process. With great engagement and a very professional proposal Jönköping could even beat Paris in the final round. Jönköping is an excellent example of an impressively developing University, city and region which attracts economic, cultural and social progress and modernization. We look forward with excitement to a memorable conference in 2017, säger EDENs generalsekreterare Andras Szucs.

Som svensk medlemsorganisation i EDEN sökte Högskolan för Lärande och Kommunikation om att få arrangera konferensen och fick stöd av både Jönköpings kommun och moderbolaget Jönköpings University. Bakom ansökan stod forskningschefen på HLK, Ylva Lindberg, tillsammans med sina kollegor från forskningsgruppen Communication, Culture and Diversity.

– Vi är väldigt glada över att Högskolan för Lärande och Kommunikation valdes som värd för detta betydelsefulla internationella möte! Våra lokala och nationella forskare kommer få en fantastisk möjlighet att presentera sig och sina arbeten för forskarkollegor från hela världen och kunna vara med att påverka hela konferensens utformning. Därmed lyfter vi inte bara Sverige som föregångsland inom innovativt lärande och digital utbildning utan profilerar även Jönköping University som en attraktiv forskningsinstitution och arbetsplats, säger Ylva Lindberg.

– Convention Bureau stöttar aktivt personer med att kunna ansöka om och bjuda in till nationella och internationella möten i Jönköping, säger André Petzold, projektledare på Jönköping Convention Bureau. Vi tycker det är extra roligt att vi bidragit till att JU, en av våra strategiska partners, får stå värd för ett internationellt möte där både Sverige och Jönköping University kan lyftas som föregångare fortsätter han.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------Jönköping Convention Bureau är en del av Destination Jönköping AB med uppdrag att aktivt arbeta med utveckling och marknadsföring av Jönköping som mötesplats. Jönköping Convention Bureau är med och skapar tillväxt genom möten och ser till att lokala och regionala verksamheter sätts i fokus genom att bjuda in till nationella och internationella möten på sin destination.


Destination Jönköping skall öka den geografiska platsen Jönköpings kommuns attraktionskraft och generera tillväxt genom att få fler tillfälliga besökare till Jönköpings kommun inom områdena turism, event och möten/kongresser


Destination Jönköping är ett helägt kommunalt bolag och har 20 anställda.