platsannonser
Uppsala Konsert & Kongress söker:
Projektledare konferens
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
nyheter
Omvärldsanalys
Rekord igen
– besöksnäringen i Swedish Lapland omsätter 6,5 miljarder.
på nya uppdrag
Ny marknadsansvarig
och projektledare till Destination Uppsala.
Nytt uppdrag
Umeå Congress
tecknar ett treårigt kongress avtal med yrkesförening.
på nytt uppdrag
Ny köksmästare
på Högberga Gård.
på nytt uppdrag
Åsa Keim
ny COO hos Easyfairs Göteborg.
Omvärldsanalys
Internationella besökare
stod för 45 procent av övernattningarna i Stockholm under juni.
Omvärlddsanalys
Resandet fortsatte att öka under juli månad
Swedvias flygplatser ökade tio procent.
omvärlddsanalys
Ibtm Events
slår samman Nord- och Sydamerika-mässorna.
mat och möten
Gothia Towers
får ny italiensk restaurang.
mässmediet
Nu öppnar Stora Nolia
– en av Skandinaviens största besöksmässor
RSS
rss_icon
Länkar
​AccorHotels i strategiskt partnerskap med 25hours Hotels

AccorHotels förvärvar 30 procent av aktierna i hotellkedjan 25hours Hotels. Förvärvet gör AccorHotels till en strategisk partner för långsiktig tillväxt samt ett stöd för att påskynda 25hours Hotels globala expansion.

– På AccorHotels lockas vi av dessa individuella, designorienterade boutiquehotell som fungerar som arbetsplatser för urbana nomader och är idealiska utgångspunkter för besök i viktiga städer. Detta partnerskap visar tydligt vår satsning på en av de snabbast växande segmenten inom branschen. Nu tar vi ytterligare ett steg i vår strategi att vara en global ledare inom livsstilshotell, säger Sébastien Bazin, koncernchef och styrelseordförande för AccorHotels.

25hours Hotels driver för närvarande sju hotell i Hamburg, Frankfurt, Berlin, Wien och Zürich. Ytterligare fem hotell ska öppnas i Zürich, München, Köln, Düsseldorf och Paris under de närmaste två åren. Företaget planerar att expandera till andra europeiska länder, samt även till destinationer utanför Europa.

– Lojala partners har stöttat vår tillväxt på den tyskspråkiga marknaden under de senaste tio åren och vi har nu också möjlighet att erövra världen med en global partner. Detta strategiska partnerskap är en viktig milstolpe i vårt företags historia och ett nytt äventyr som vi ser fram emot, säger Christoph Hoffmann, vd för 25hours Hotels.

– Att endast erbjuda designade hotell med spännande koncept är inte tillräckligt. Det behövs också ett lokalt nätverk med lokala erfarenheter och expertis. Tack vare AccorHotels mångåriga kunnande och globala infrastruktur kan vi nu uppnå detta på varje kontinent, fortsätter Christoph Hoffmann.

25hours hotell kommer att fortsätta att drivas av samma ledningsgrupp. Transaktionen är för närvarande föremål för godkännande av de tyska och österrikiska konkurrensmyndigheterna.

---------------------------------------------------------------------------------------------------AccorHotels erbjuder upplevelser vid fler än 4 000 hotell och resorts, samt över 2 500 exklusiva privata hem runt om i världen. I 95 länder har koncernen kompetens som både investerare och operatör genom divisionerna HotelServices och HotelInvest. Portföljen innehåller flera internationellt kända varumärken som Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman och Swissôtel. Där återfinns även mellanklasshotell såsom Novotel, Mercure, Mama Shelter och Adagio, samt ekonomiklasshotell som ibis, ibis Styles, ibis budget och regionala varumärken som Grand Mercure, Sebel och hotelF1.

AccorHotels har fler än 240 000 medarbetare. Hos AccorHotels har gästerna tillgång till ett hotellojalitetsprogram – Le Club Accorhotels. Hotellkoncernen är även aktiv i sitt engagemang för samhällsmedborgare, för en hållbar utveckling och solidaritet genom PLANET 21 – ett omfattande program som sammanför medarbetare, gäster och partners för att driva en hållbar tillväxt.