platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
mat och möten
Guld till Victor Magdeburg
på Högberga Gård.
hållbarhet i fokus
Quality Hotel Globe
satsar på solenergi.
skapar mötesstrategi
Malmö högskola och Malmö stad i samarbete
för att stärka Malmö som mötesdestination.
omvärldsanalys
Mässor & kongresser
bidrar med stora ekonomiska värden till besöksnäringen.
Nyetablering
Pocket by Pontus i Arenastaden
öppnar i mitten av augusti .
Nytt uppdrag: Second opinion
Janne Björge
lämnar Nine Yards efter 14 år.
hotellnytt
Scandicfamiljen växer
– nu öppnar Scandic Prince Philip.
på nytt uppdrag
Anders Leijon
blir sälj- och marknadschef på Kolmården.
kongresser förädlar kunskap
Halmstad årets klättrare
på svenska kongresslistan.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandic lanserar sitt femte signaturhotell

Nu presenterar Scandic det femte i raden av unika signaturhotell – Downtown Camper by Scandic. Det är det forna Scandic Sergel Plaza, på Brunkebergs torg i hjärtat av Stockholm, som genomgår en helomvandling för att efter sommaren 2017 återuppstå som en ny hotellupplevelse där naturen gör intåg i storstaden. Gästerna bjuds in till ett ”base camp” för urbana upptäckare där välbefinnande och gemenskap står i centrum.

Downtown Camper by Scandic blir en social samlingsplats för såväl resenärer som Stockholmare.

Genom konceptet gör naturen intåg i Stockholms mest urbana distrikt vid Brunkebergstorg. I linje med tidigare signaturhotell får hotellet en unik interiör och design som tolkar ett ”base camp” i en urban miljö. Förutom en egen ”lifestyle concierge”, ”in room bartender” och egen shop får gästerna möjligheten att slappna av under en öppen stjärnhimmel året runt.

– Hotellet erbjuder hela det unika kunderbjudandet som kommer med våra signaturhotell samtidigt som det har hämtat inspiration från två världar, dels vår urbana närmiljö men också längtan till naturen. Vi vill skapa en ny typ av mötesplats med ett stort upplevelseutbud och en arena för mindfulness mitt i storstaden, säger Thomas Engelhart, Kommersiell direktör för Scandic Hotels Group.

Genom hotellets ”lifestyle concierge” tipsas besökare om annorlunda upplevelser på hotellet och ute i staden, så som att hyra kajak och upptäcka Stockholm från vattnet, fördjupa sig i mindfulness, boka

en takvandring, en löparrunda i grupp eller en yogaklass på taket. Traditionella konferensrum har avskaffats, och ersatts med personliga rum och ytor för events, möten och samvaro där gränsen mellan arbete och fritid suddas ut. Hotellet får en egen grafisk profil och toalettartiklar med en doft signerad Downtown Camper. Hotellet öppnar efter sommaren 2017.

Signaturhotellen marknadsförs under sitt eget hotellnamn med tillägget ”by Scandic” och präglas av sin unika historia, karaktär och ett annorlunda kunderbjudande. Hotellen är utformade som tydliga sociala mötesplatser med ambitionen att vara en lika naturlig träffpunkt för lokala som tillresande besökare.

Med kollektionen av signaturhotell vill Scandic attrahera nya kunder och möta efterfrågan hos resenärer som söker unika hotellupplevelser. Haymarket by Scandic samt Grand Central by Scandic drivs idag som signaturhotell. Under 2017 och 2018 kommer förutom Downtown Camper även Hotel Norge i Bergen samt Scandic Marski i Helsingfors att öppnas som signaturhotell.