platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
mat och möten
Guld till Victor Magdeburg
på Högberga Gård.
hållbarhet i fokus
Quality Hotel Globe
satsar på solenergi.
skapar mötesstrategi
Malmö högskola och Malmö stad i samarbete
för att stärka Malmö som mötesdestination.
omvärldsanalys
Mässor & kongresser
bidrar med stora ekonomiska värden till besöksnäringen.
Nyetablering
Pocket by Pontus i Arenastaden
öppnar i mitten av augusti .
Nytt uppdrag: Second opinion
Janne Björge
lämnar Nine Yards efter 14 år.
hotellnytt
Scandicfamiljen växer
– nu öppnar Scandic Prince Philip.
på nytt uppdrag
Anders Leijon
blir sälj- och marknadschef på Kolmården.
kongresser förädlar kunskap
Halmstad årets klättrare
på svenska kongresslistan.
RSS
rss_icon
Länkar
Resia satsar på specialister och ökad digital närvaro

Resia Travel Group gjorde en stark resultatförbättring 2015 med en vinstökning på cirka 20 miljoner kronor. Nu meddelar företaget att man slår samman fem resebyråer med större enheter och därmed stänger dessa fem butiker. Detta för att bättre möta kundernas efterfrågan på specialister och en ännu tydligare och starkare digital närvaro. Arvika, Falkenberg, Jönköping, Katrineholm och Ängelholm blir orterna som berörs.

– Vi gör det här för att kunna fortsätta vår positiva utveckling och förbättra vår lönsamhet. Det här beslutet är det bästa för både företaget och våra kunder som ställer allt högre krav på specialistkompetens och en högre tillgänglighet i flera kanaler, säger Bo Jakobsson, försäljningsdirektör på Resia AB.

Resia fortsätter sin kompetenssatsning som innebär att man går från säljare till specialister. De senaste åren har Resia också lagt stort fokus på att utveckla e-handeln och värdeskapande innehåll i de digitala kanalerna. Beslutet att stänga fem butiker och slå samman dessa med större enheter är en del av denna strategi.

– Resenärerna och kunderna blir allt mer kräsna och söker upplevelser utöver det vanliga. Genom att låta våra medarbetare bli extra bra inom ett eller två områden vässar vi vår kompetens ytterligare och stärker vår position på marknaden. Vi kommer nu att inleda fackliga förhandlingar på de berörda orterna, säger Bo Jakobsson.

 

Bilden: Bo Jakobsson, försäljningsdirektör på Resia AB.