platsannonser
Uppsala Konsert & Kongress söker:
Projektledare konferens
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
nyheter
på nytt uppdrag
Åsa Keim
ny COO hos Easyfairs Göteborg.
Omvärldsanalys
Internationella besökare
stod för 45 procent av övernattningarna i Stockholm under juni.
Omvärlddsanalys
Resandet fortsatte att öka under juli månad
Swedvias flygplatser ökade tio procent.
omvärlddsanalys
Ibtm Events
slår samman Nord- och Sydamerika-mässorna.
mat och möten
Gothia Towers
får ny italiensk restaurang.
mässmediet
Nu öppnar Stora Nolia
– en av Skandinaviens största besöksmässor
På nytt uppdrag
Jacob Dahlberg
blir hotelldirektör Downtown Camper.
Hållbarhet
A Sustainable Tomorrow
flyttar gränser.
CSR
Nyinstiftat hållbarhetspris
till FC Rosengård och Veidekke.
omvärldsanalys
HKC Hotels öppnar 220-rumshotell
vid nya Åbymässan i Mölndal.
RSS
rss_icon
Länkar
Svenska byråer tar plats under SXSW

Under SXSW den 12-16 mars i Austin, Texas, är Sverige värd för en satsning genom flera konkreta marknads- och mötesplatser. Ett exempel är Tradeshow SXSW.

Satsningen kommuniceras via konceptnamnet The Swedish Affair, vilket är en kraftsamling mellan flera statliga och kommersiella företag, men även näringslivssamarbeten med bland andra Kreativ Sektor.

Syftet med satsningen är att förmedla och stärka bilen av Sverige som ett innovativt, kreativt och samskapande land med hållbarhetstänk som ledstjärna.

Deltagarna, som kommer från hela världen, får uppleva hur svenskar arbetar med export, handel, talang- och kulturutbyte inom branscherna spel, musik, film, mode och reklamindustrin.

– Svenska kreatörer är kända internationellt. Och våra byråer skapar stark kommunikation för ett modigt och medvetet näringsliv som fungerar bra att visa upp som case på mässområdet, säger Jessica Bjurström, vd för kommunikationsbyråernas förbund, Komm.

I montern erbjuds ett dagligt program arrangerat av Komm. Byråerna som medverkar är Garbergs, Åkestam Holst, Satumaa Family Business, Stendahls, Jung Relations och DDB.

– När vi förstod hur många av våra medlemmar som skulle vara på plats i Austin var steget från tanke till handling inte långt. När nu regeringen gör en så medveten satsning internationellt på våra branscher känns det självklart att stötta med innehåll, säger Jessica Bjurström.

 

Bilden: Provokatörspanelen från  SXSW 2015. En panel som lockade fult hus.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Om KOMM

Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av byråer inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, mobil, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på www.komm.se