platsannonser
Uppsala Konsert & Kongress söker:
Projektledare konferens
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
nyheter
Omvärldsanalys
Rekord igen
– besöksnäringen i Swedish Lapland omsätter 6,5 miljarder.
på nya uppdrag
Ny marknadsansvarig
och projektledare till Destination Uppsala.
Nytt uppdrag
Umeå Congress
tecknar ett treårigt kongress avtal med yrkesförening.
på nytt uppdrag
Ny köksmästare
på Högberga Gård.
på nytt uppdrag
Åsa Keim
ny COO hos Easyfairs Göteborg.
Omvärldsanalys
Internationella besökare
stod för 45 procent av övernattningarna i Stockholm under juni.
Omvärlddsanalys
Resandet fortsatte att öka under juli månad
Swedvias flygplatser ökade tio procent.
omvärlddsanalys
Ibtm Events
slår samman Nord- och Sydamerika-mässorna.
mat och möten
Gothia Towers
får ny italiensk restaurang.
mässmediet
Nu öppnar Stora Nolia
– en av Skandinaviens största besöksmässor
RSS
rss_icon
Länkar
CWT: Ökad nyförsäljning 2015

Med tanke på det svaga ekonomiska världsklimatet och sviktande oljepriser var 2015 ett utmanade år för branschen som helhet. Trots det rapporterar Carlson Wagonlit Travel, CWT, ett stabilt finansiellt resultat för 2015.

CWT ökade sin globala nyförsäljning med 1,7 miljarder dollar samtidigt som transaktionerna låg kvar på 61,4 miljoner.

Den totala volymen nådde 24,2 miljarder dollar vilket speglar reserestriktionerna bland CWTs kunder i ERM-segmentet (Energy, Resources & Marine).

Bortser man från ERM-segmentet ökade transaktionerna med 1,3 procent.

CWT behöll den höga kundnöjdheten man har hos Travel Managers (90 procent) kombinerat med 88 procents kundnöjdhet bland resenärer. Man lyckades även att behålla 94 procent av sina kunder.

Fjolåret var ett starkt år för appen CWT To Go. Nyregistreringarna ökade med 62 procent till 560 000.

Under förra året lanserade CWT även hotellbokning via appen vilket bidrog till tio miljoner dollar i ökad hotellförsäljning.

– Även i Sverige och Norden såg vi liknande trender transaktionsmässigt, där Finland utvecklades starkast. Särskilt spännande är det ökande användandet av appen och det positiva mottagandet av det nylanserade analysverktyget, säger Johan Wilson, chef för CWT i Norden.