platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
På nytt uppdrag
Forenom
rekryterar destinationsexpert för att växa i Skåne.
Mässor skapar möten
Spirande och spännande
på Elmia Garden.
möten kan skapa GaSELLER
Dagens Industri
utser Trippus som gasellvinnare för 5:e året i rad.
möten skapar nya synapser
Borås arrangerar Nationell historiekonferens
med 400 deltagare.
RSS
rss_icon
Länkar
Clarion Hotel öppnar i Helsingborg 2020

Helsingborgs nya hotell- och kongressanläggning öppnar år 2020 med Clarion som operatör.

Det står klart sedan företrädare för Nordic Choice Hotels, fastighetsbolaget Midroc och Helsingborgs stad har presenterat planerna för det som blir stadens största hotell.

Hotellet får cirka 250 hotellrum, en kongressal för omkring 1  300 personer, tolv mötesrum med plats för 6-150 personer, spa, restauranger, bar och kafé.

Byggstart sker senare i år och hela området, som också omfattar närmare 150 bostäder, kaféer och andra lokaler, beräknas vara klart om fyra år.

Enligt Magnus Skiöld, vd för Midroc Properties, ska alla inblandade parter bidra till att utveckla en mötesplats som inspirerar människor att förverkliga sina idéer. Siktet är inställt på att locka fler besökare till Helsingborg.

Petter Stordalen, ägare och koncernchef, satsar långsiktigt. Utöver det nya hotellet finns även Clarion Grand Hotel och Comfort Hotel Noveau i Helsingborg.

– Jag vet att summan av hotellbesökare inte är konstant utan påverkas i takt med hur attraktiv en ort är, och hur spännande och inbjudande ett hotell är. Vi ska arbeta hårt för att sälja in Helsingborg som destination, säger Petter Stordalen.